Put and take nær Næstved
Fra : john hall

Dato : 11-12-03 10:59

Er der nogen som kender nogle gode steder med put and take

Fra : jensen

Dato : 11-12-03 16:44

Har prøvet den der Myrup p&t fangede dog intet men der var en del fisk at se
i pæn str.. men terrænet var ik så flot, lidt åbent men de v ar vist os ved
at lave lidt om..

Fra : J

Dato : 12-12-03 10:12

Hvor meget tager de for 6 timer? Eller en dag?

Jeg plejer at køre til Roskilde Fiskeland. Der har været fangst hver gang på
både bowerbait, gennemløber tobis, jig og rapala wobler.

Jeg har dog ikke fanget en eneste på spinner, selvom det er det som jeg
primært har fisket med :)

Mvh. Jens

Fra : jensen

Dato : 12-12-03 19:02

Hmm hmm kan ik huske hvad det er de tar.. men det er ikke noget vildt..
Mener et dagkort koster 150 kr 4 timer 100 kr.. så ca deromkring..
Men et sted jeg mener er godt er storfangersøen i sorø.. Der er mange, og
store fisk, kun over 4 kg... fint terræn MEN fiskene er yderst drilske og
absolut ik nemme at overliste.. Men en oplevelse at se så store fisk jage og
alligevel er det en udfordring at få dem til at bide... Desuden er
muddersmag en saga blot.. Der går fisk op til ca 15 kg.. Adskillige
eksemplare endda + mange i 10 kgs klassen.. Et dagkort koster vidst nok 200
kr mener jeg.. Men der er absolut ingen fangstgaranti selvom der somregel er
jagende fisk overalt... =)

Fra : J

Dato : 13-12-03 18:19

Ja, der har jeg også været.
Jeg kan meget bedre lide nabo-søen som jo desværre er lukket.

Hvorfor er den det? Jeg fiskede der meget for ca 8 år siden, og fangede
stort set altid noget.

Fra : jensen

Dato : 14-12-03 10:23

Hmm.. mener der var noget om det ikke rigtig løb rundt.. Ejeren solgte det
og den nye ønskede ikke at fortsætte med den som p&t sø.. Selvom det nu er
en fin sø... Syns bare fiskene var meget små.. Fangede en gang en regnbue på
lidt under 400 g.. Men gennerelt syn jeg ik de var særligt store.. Der var
mange på 1-2 kg men over de 2 kg var der absolut meget få af.. Men smag og
behag.. Storfangersøen er ik rigtig et famillie sted.. Absolut ingen
fangstgaranti, tværtimod.. Men fiskene er der dog.. Els er der Løgtved P&T
ved svebølle.. Og også Løgtved ny P&T men i førstenævnte er der heller ik
meget str på fiskene og kvaliteten er os knapt så god, tilgengæld er der
gode chancer for fangst for de lidt mindre famillie medlemmer.. Den nye er
lidt bedre mht str og kvalitet men absolut heller ik i topklasse.. =)

Fra : J

Dato : 14-12-03 10:51

Ja den er virkelig blevet flot søen. Det er en skam at man ikke kan få lov
at nyde den. Jeg skulle gerne tage over, hvis jeg havde råd :)
Den Jeg fisker i, i Roskilde minder meget om den. Forskellen er bare at den
i Roskilde er der mange flere fisk (også store fisk). Jeg var der en dag de
satte fisk ud. Det ser jo helt vildt ud :)

Jeg mener at jeg har været i Løgtved P&T engang. Er der ik mange træer/grene
der?

Fra : jensen

Dato : 14-12-03 14:23

Den vil simpelthen ikke kunne løbe rundt tror jeg.. Ihvertfald ik så man ku
leve af det.. Trist at skulle bruge alt sin fritid fra arbejdet, på at holde
p&t søen kørende.. Hvor fornøjelsen er lønnen i sig selv.. =) Er det den der
hedder roskilde fiskeland eller sådan noget? Har været i ovenstående et par
gange.. Fint sted.. =) Hmm nej ikke træer kun helt nede i bunden af søen der
jo ligesom er delt i 2... Ku det være den der hedder Holmehave p&t du tænker
på? Ligger ved Niløse/Dianalund... Der er træer træer og atter, absolut en
udfordring at undgå dem..

Fra : J

Dato : 15-12-03 23:05

Lige præcis! Det var Holmehave jeg tænkte på. Den var ikke lige mig pga.
alle de træer.

Ja Roskilde Fiskeland. Herligt sted efter min mening.

Har du nogensidne været i Korsør put & take? Jeg troede ikke på det da jeg
hørte om den. Men den skulle altså eksistere, og være ganske billig at fiske
i. Jeg har dog ikke undersøgt det nærmere, så måske er det bare en and når
det kommer til stykket.

Fra : jensen

Dato : 16-12-03 08:12

Nej der er faktisk noget om det.. Det er en sø klods op af golfbanen mener
jeg det er.. Men det er sådan et sted hvor der blir sat fisk ud en gang
årligt, hvis der overhovedet blir mere udfra indtægter men så vidt jeg ved
er det vidst de færeste der betaler så ddet er vidst begrænset med
udsætningen.. Det er kun fisk op til 1 kg.. Har været der et par gange for
nogle år siden.. Søen er såmænd fin nok..

> [...]
fiske
> i. Jeg har dog ikke undersøgt det nærmere, så måske er det bare en and når

=)

Fra : J

Dato : 16-12-03 21:30

Okay, jamen så skal det da prøves :)

Tak for input.

God jul og knæg og bræk i det nye år :)

Fra : jensen

Dato : 17-12-03 15:50

Det der korsør p&t er absolut ik noget at anbefale... Jeg vil kalde det
absolut spild af tid og penge.. =)

Men god jul og knæk & bræk til dig også..