SQL Server Manager Enerprise fryser
Fra : Niels Henriksen

Dato : 11-12-03 10:45

Det her er nok ikke relateret direkte til databasen, da forsøg har vist at
den ikke fejler noget.

Men når jeg på min udviklingsmaskine skal åbne SQL Server Manager
Enterprise, så fryser programmet. Jeg får sammen problem når jeg i mit VB
program (som jeg er ved at lave) skal skabe forbindelse til databasen. En
forespørgsel der normalt tager mindre end ingen tid tager pludselig over 1
minut at udføre.

Hvis jeg gør det direkte på database serveren, er der intet problem.

Jeg kører windows 2000 server som udviklingsbox. Er der nogle der har et
forslag?

Jeg overvejer dog at lave den "sædvanlige" reinstallation af min maskine,
men vil høre om der er nogle der har en løsning inden jeg gør det.

--
Niels Henriksen

Fra : Niels Henriksen

Dato : 11-12-03 11:19

Nu har jeg prøvet noget mere. Jeg har en lokal version af sql-serveren
liggende på min maskine.... selv til den tager det lang tid at connecte..
desuden har jeg prøvet i vb-script... samme resultat :(

--
Niels Henriksen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-12-03 13:33

Niels Henriksen skrev:

> Jeg kører windows 2000 server som udviklingsbox. Er der nogle
> der har et forslag?

Hvilken type forbindelse bruger du? Min sql-bibel fortæller at man
som hovedregel bør benytte TCP/IP over netværk, men Named Pipes
skulle være hurtigere hvis server og klient er på samme maskine.

Du kan tjekke hvilke protokoller der er i brug via SQL Server
Network Utility (ligger i startmenuen under sql-server).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Niels Henriksen

Dato : 11-12-03 14:09

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Du kan tjekke hvilke protokoller der er i brug via SQL Server
> Network Utility (ligger i startmenuen under sql-server).

jeg har de 2 protokoller liggende, men jeg forstår ikke at Enterprise
Manageren er så dræbende langsom....

--
Niels

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-12-03 14:14

Niels Henriksen skrev:

> jeg har de 2 protokoller liggende, men jeg forstår ikke at
> Enterprise Manageren er så dræbende langsom....

Prøv at fjerne den ene.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-12-03 14:56

> Prøv at fjerne den ene.

Hvis Niels fjerner Named Pipes så kan han ikke connecte via EntMan mere...
Afaik

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-12-03 16:16

Peter Lykkegaard skrev:

> Hvis Niels fjerner Named Pipes så kan han ikke connecte via
> EntMan mere... Afaik

Hvis både server og klient er på samme maskine, ville jeg også
foreslå at fjerne tcp/ip. Det virker fint på min hjemmeboks.

Så vidt jeg husker, er min maskine på arbejdet sat til kun at
benytte tcp/ip.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-03 15:08

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Så vidt jeg husker, er min maskine på arbejdet sat til kun at
> benytte tcp/ip.

Der huskede jeg så galt - der er både pipes og tcp/ip. Men jeg
mener at jeg tidligere har haft fjernet pipes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen