Automastisk download fra website til clien~
Fra : Pernille Bergman

Dato : 11-12-03 09:28

Jeg vil på et Intranet gerne spare de ansatte fra arbejdsgangen
at højre-klikke på en fil og skrive "Save target/file as.." og
finde hen til stien selv og derefter åbne den.

Kan man på en eller anden måde gøre så den funktionalitet udføres
automatisk når de klikker på en knap?
Løsningen må gerne medføre, at client maskinerne skal have noget
installeret, da det er maskiner i vores private netværk.

På forhånd tak

Pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-12-03 09:54

"Pernille Bergman" <pernille@bergman-webdesign.dk> escribió

> Kan man på en eller anden måde gøre så den funktionalitet udføres
> automatisk når de klikker på en knap?

Ja det kan man godt. Det du skal gøre er at sætte nogle headers før du
sender videre til filen.

prøv noget i stil med:

Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename=dinFil.txt"

hvor strFileName indehoder navnet på den fil du gerne vil downloade.H

'Derefter skal man sendes videre til filen:
Response.ContentType = "application/BareGemDen" 'ukendt type, tvinger
download.
Response.BinaryWrite server.mappath("dinFil.txt")

> Løsningen må gerne medføre, at client maskinerne skal have noget
> installeret, da det er maskiner i vores private netværk.

Det er ikke nødvendigt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann