hente dokument fra http
Fra : Bo

Dato : 11-12-03 08:17

Hej

Er der en her der kan hjælpe mig med den letteste måde at hente et dokument
fra en http adresse i C/C++

jeg ved ikke lige om det er den rigtige gruppe, men det var det bedste bud
jeg fandt. Bær venligst over med mig hvis jeg ramte forkert

Bo

Fra : Troels Arvin

Dato : 11-12-03 09:55

On Thu, 11 Dec 2003 08:16:50 +0100, Bo wrote:

> Er der en her der kan hjælpe mig med den letteste måde at hente et dokument
> fra en http adresse i C/C++

http://curl.haxx.se/libcurl/c/

Eksempel-benyttelse i C++:
http://troels.arvin.dk/code/examples/curl/curl-example.cpp

Fra : Troels Arvin

Dato : 11-12-03 20:25

On Thu, 11 Dec 2003 09:55:05 +0100, Troels Arvin wrote:

> Eksempel-benyttelse i C++:
> http://troels.arvin.dk/code/examples/curl/curl-example.cpp

Jeg spekulerer på, om min kode egentlig er trådsikker.

Lad os antage, at curl-biblioteket i sig selv er trådsikkert[1] og at
koden ikke køres via min main-metode, men i x antal forskellige tråde i
noget kode, der instantierer objekter af min URL-klasse - har jeg da
kodet det på trådsikker vis?

Jeg benytter ingen globale variable, men jeg har fx. en statisk
klasse-metode. Er statiske metoder farlige i trådsammenhæng?

På forhånd tak for evt. kommentarer ang. dette - for mig noget tågede -
emne.

Noter:
1) Det er det vist kun delvist, men lad det nu ligge.

Fra : Byrial Jensen

Dato : 11-12-03 21:43

Troels Arvin wrote:
> [...]
>
> Jeg benytter ingen globale variable, men jeg har fx. en statisk
> klasse-metode. Er statiske metoder farlige i trådsammenhæng?

Jeg har ikke set din kode, men statiske metoder er ikke i sig selv noget
problem hvis de ikke bruger statiske variable.

Det er vigtigt ved trådprogrammering er at holde de enkeltes trådes data
adskilt, så flere tråde ikke forsøger at tilgå de samme data på
ukontrolleret måde. At flere tråde bruge samme kode betyder derimod ikke
noget da de har hver sin stak.

Fra : Troels Arvin

Dato : 11-12-03 22:17

On Thu, 11 Dec 2003 21:42:47 +0100, Byrial Jensen wrote:

> [...]
> adskilt, så flere tråde ikke forsøger at tilgå de samme data på
> ukontrolleret måde. At flere tråde bruge samme kode betyder derimod ikke

OK, globale og statiske variable er farlige; det giver mening. Hvordan med
objekter skabt med "new"? - De er vel også farlige?

Fra : Byrial Jensen

Dato : 12-12-03 19:04

Troels Arvin wrote:

> OK, globale og statiske variable er farlige; det giver mening. Hvordan med
> objekter skabt med "new"? - De er vel også farlige?

Det afhænger af hvordan de bruges. Indeholder de data som bruges af mere
end én tråd er svaret ja, og ellers nej.

Fra : Bo

Dato : 11-12-03 13:54

Er løst - tak