Pop-up der åbner vindue i bestemt størrels~
Fra : Storm

Dato : 10-12-03 23:23

Er det muligt fra et pop-up vindue at bestemme bredde og højde på det
vindue det skal poppe op i?
Eller skal det angives i et javascript der aktiverer pop-uppen?

Jeg piller for sjældent ved disse ting. Men lige nu er jeg nødt til det.
Nogen hjælp at hente?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : JJ

Dato : 11-12-03 09:51

"Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Eller skal det angives i et javascript der aktiverer pop-uppen?
>
> Jeg piller for sjældent ved disse ting. Men lige nu er jeg nødt til det.

Ja da.
Du kan gøre begge dele!

Fra javascript:
window.open('fil.htm,'Delete','resizable=yes,toolbar=no,location=no,scrollba
rs=yes,width=200,height=100');

I vinduet:
onload="javascript:self.resizeTo(200,100);"

Virker i IE5+, ved ikke med resten.

mvh
///JJ

Fra : Storm

Dato : 11-12-03 12:28

JJ <nomail@here.dk> wrote:

> I vinduet:
> onload="javascript:self.resizeTo(200,100);"
>
> Virker i IE5+, ved ikke med resten.

Tak skal du have, jeg kan få det derhenad, men ikke helt.
Jeg får scrollbars med og jeg får forkert størrelse.

Det er quick and dirty, jeg ved det, men kan nogen se hvor mange steder
jeg går fejl,
Jeg vil have vinduet til at åbne i width=369 pix og hight=300 uden
scrollbars:

<BODY onload="javascript:self.resizeTo(369,300); 'scrollbars=no');"
marginwidth="0" marginheight="0" leftmargin="0" topmargin="0"
bottommargin="0">

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 11-12-03 13:27

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

Nu har jeg fået det til at se rigtigt ud (selv om vindue-størrelsen
undrer mig, og er fiflet frem:

<BODY onload="javascript:self.resizeTo(410,420);" 'scrollbars=no');"
her_nuWindow.focus();" BGCOLOR=#FFFFFF topmargin="0" marginheight="0"
leftmargin="0" marginwidth="0">

Men jeg kan ikke lukke vinduet og få det link det er på det til at åbne
det nye i fuld størrelse.
Er der nogen der har et hint?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 11-12-03 19:38

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

Vær søde at se bort fra mit sludder. Jeg laver en anden løsning.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-12-03 19:39

"JJ" <nomail@here.dk> writes:

> Ja da.
> Du kan gøre begge dele!
>
> Fra javascript:

> window.open('fil.htm,'Delete','resizable=yes,toolbar=no,location=no,scrollbars=yes,width=200,height=100');

Der mangler en ' efter fil.htm, ellers rigtigt. Det er netop en god
idé at have "resizable=yes" - det kan aldrig skade. Hvis indholdet
kan være i vinduet, så vil brugeren sikker ikke resize de. Hvis ikke,
så må det hellere være muligt.

> I vinduet:
> onload="javascript:self.resizeTo(200,100);"

Her er "javascript:" ikke nødvendigt (det er det sjældent hvis man
laver ordentlige sider).

> Virker i IE5+, ved ikke med resten.

Strålende i langt de fleste browsere.

/L