Moderne bundkort til IBM PS/2 Model 30 ...
Fra : Martin Schou

Dato : 10-12-03 20:35

Jeg har et kabinet fra ovennævnte computer, som jeg har en idé om, jeg
vil bygge en moderne computer ind i, men jeg var naturligvis genial
nok at kassere bundkortet, inden jeg tog nogle mål ...

Jeg leder efter et moderne (f.eks. AMD64-bundkort), som jeg kan få
bygget ind i dette kabinet. Jeg er kommet frem til følgende
cirka-tegning:

7½ cm 18 cm 6cm
+<------>|<------------------------->|<----->+
^ ^
| 1,5 cm |
v v
+ O O +
^ ^
| |
| |
| 20,2 cm |
| |
| |
| |
+ O O +
^ ^
| 1,5 cm |
v v
+<------>|<------------------------->|<----->+

O'erne er monteringshuller i kabinetet.

Jeg har ledt og ledt efter præcise mål uden held, og jeg tænkte, at I
måske vidste bedre end jeg gør; evt. også nogle forslag til hvilke
bundkort, der måske kan passe ...

Venligst

Martin Schou

Fra : JK

Dato : 11-12-03 09:40

On 10 Dec 2003 11:35:08 -0800, s030768@student.dtu.dk (Martin Schou)
wrote:

Model 30 er dybt uspecificeret.

Det er type og model, f.eks. 2137-e83. Det står under bunden af
kabinet og andre steder.

http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/pageRedirect.do?page=IBM+Aptiva;doctype=Downloadable+files;subtype=BIOS

sæt ovennævnte ind i quick path vindue.

Jeg kan ikke rigtigt forstå, at du spørger om dette. ATX standarden er
da vidt udbredt. Find et hvilket som helst atx bundkort og sammenlign
med de huller dit kabinet har.

Noget mere vigtigt (en handymand kan klare at skære gevind til 6
huller hvorsomhelst) er om kabinettet kan acceptere atx stikpladen til
bagpå, som følger med et bundkort.

Visse IBM'ere har stikkene anbragt i en længere enkelt række. Hvis
kabnettet er sådan, er det meget svært at genbruge.

Dernæst: strømforsyningen

Den er garanteret for svag og skal udskiftes. Er størrelse standard,
så en ny kan indsættes.

Du skal virkelig holde af det kabinet og IBM logoet på det.

Et kabinet fra chieftech er ligeså lækkert. Koster 684,- med
strømforsyning på 360 W
http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=DX-01W-D-U

De 360 Watt er 'gode' watt, og svarer til ca. 500W fra en pirat-vare.

Det kabinet giver en oplevelse som med en mærkevare PC, så pengene er
godt givet ud.

mvh

John