Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Mere i løn uden at stige løn.
Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 10-12-03 20:10

Hej Alle!

Nej, det er ikke hokus pokus, men et ganske relevant spørgsmål..

Hvis vi antager at jeg sidste år fik 30.000 kroner i løn, mit arbejde er
hverken blevet mere eller mindre værd, og jeg skal derfor have det samme i
løn i år.

Hvad skal jeg regulere med i procent og hvor finder jeg disse tal.

Hvad er praksis på området, hvis udbud og efterspørgsel af min arbejdeskraft
er uændret, samt at mine præstationer er præsis de samme som de altid har
været.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl
Mail: fornavn@efternavn.dk (ret selv) - Web: www.efternavn.dk (ret selv)
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 10-12-03 20:54

In <3fd76f76$0$30066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "Ulrik Lunddahl" <fornavn@efternavn.dk> writes:

> [...]

>løn i år.

>Hvad skal jeg regulere med i procent og hvor finder jeg disse tal.

Den gennemsnitlige loenstigning blandt funktionaerer har de sidste
par aar vaeret 4%.

/Martin

Fra : Ulrik

Dato : 10-12-03 21:02

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Den gennemsnitlige loenstigning blandt funktionaerer har de sidste
> par aar vaeret 4%.

Hvorfor ikke bruge dansk Æ æ Ø ø Å å ?

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 10-12-03 21:34

In <br7u4c$31t$1@sunsite.dk> "Ulrik" <Ubolten@ofir.dk> writes:

>"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor ikke bruge dansk Æ æ Ø ø Å å ?

Det er meget besværligt og kraever 6 tastetryk per stk.

Mvh
Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-03 22:15

Martin Moller Pedersen wrote:

> Det er meget besværligt og kraever 6 tastetryk per stk.

Det burde ikke kræve mere end fire. Prøv for eksempel at holde
Alt-tasten nede, mens du taster 230.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 10-12-03 22:25

> Det burde ikke kræve mere end fire. Prøv for eksempel at holde
> Alt-tasten nede, mens du taster 230.

Nu vi er ovre kværulantrunden, så er I vel blevet enige om, at det er
besværligt for Martin, at skrive de danske tegn, hvorfor han nu fortsætter
med at bruge aa, ae, ao. Supér.

Mvh, Lasse

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-03 22:52

Lasse Kristiansen wrote:

> Nu vi er ovre kværulantrunden, så er I vel blevet enige om, at det er
> besværligt for Martin, at skrive de danske tegn, hvorfor han nu fortsætter
> med at bruge aa, ae, ao. Supér.

Det kunne jo være, han ikke kendte tricket med alt-tasten. Det var
faktisk et forsøg på at hjælpe, hvis han skulle få brug for at skrive
specielle danske tegn i stedet for omskrivningerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : David T. Metz

Dato : 11-12-03 14:21

Kim Ludvigsen skriblede:

> Det kunne jo være, han ikke kendte tricket med alt-tasten.

Du antager han anvender Windows. Det er ikke givet.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 11-12-03 07:42

In <3FD78CDD.66DE@kimludvigsen.dk> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

>Det burde ikke kræve mere end fire. Prøv for eksempel at holde
>Alt-tasten nede, mens du taster 230.

Det er jo ikke alle, der bruger windows. Se evt. paa mine headers.

/Martin

Fra : 'Knud'

Dato : 10-12-03 21:03

"Ulrik Lunddahl" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er praksis på området, hvis udbud og efterspørgsel af min
arbejdeskraft
> er uændret, samt at mine præstationer er præsis de samme som de altid har
> været.

I så fald burde du jo sættes ned i løn - du har ikke bidraget til den
generelle produktionseffektivisering.

Venlig hilsen
Knud

Fra : alexbo

Dato : 10-12-03 21:24

"Ulrik Lunddahl" < skrev

> Hvad skal jeg regulere med i procent og hvor finder jeg disse tal.

Forbrugerpriserne er steget ca 2%, så hvis din løn stiger det samme, bør du
kunne købe det samme som sidste år.

Danmarks statestik http://www.dst.dk/