Fornuftig opgradering?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 10-12-03 20:05

Hejsa,

Min P3 800 er efterhånden ved at være for langsom, og jeg vil derfor
opgradere. For nogle år siden havde jeg 100% styr på hardware og ville
kun købe mærkevarer, men jeg er sløjet lidt at på den og har ikke
længere den store idé om, hvad der er HOT or NOT.

Et hurtigt kig hos http://www.foeniks-computer.dk/ (som ligger lige om
hjørnet) giver mig indtryk af, at dette bliver en opgradering i
2000-kr-klassen, hvilket ville passe mig fint:

AMD Barton 2500+
Asrock K7S8X SIS746
Titan Socket A
512MB DDR Ram PC3200 1. Parts

Maskinen skal bruges lidt allround, og der er i forvejen rigeligt med
harddiskplads, brænder etc. så det er kun disse ting, jeg skal ha'.

Kommentarer? Køber jeg for billigt?

/Morten

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-12-03 20:19

Morten Nielsen wrote:
> AMD Barton 2500+

Godt køb - tror stadig den er best buy pt...

> Asrock K7S8X SIS746

Her ville jeg så hellere nappe et Abit NF7, NF7-S, et EPoX 8RDA(3)+ eller et
Asus A7V600, alt afhængig af om du skal OC eller hva...

> Titan Socket A

Denne er super:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724697915

Ellers bruger jeg selv denne, men ville gerne have ovenstående:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724737909

Du kan også købe en ThermalRight SLK profil og smide en Papst 19 db'er på,
det skulle også være en god løsning.

Nu har du da nogle muligheder...

> 512MB DDR Ram PC3200 1. Parts

Super - husk at hvis du vælger et nForce 2 board skal det være 2 x 256 MB
for at køre dual mode...

> Maskinen skal bruges lidt allround, og der er i forvejen rigeligt med
> harddiskplads, brænder etc. så det er kun disse ting, jeg skal ha'.

Du har også grafikkort?

> Kommentarer? Køber jeg for billigt?

Jeg synes det - lidt... Mobo skal man IMO /ikke/ spare på...

--
Martin K

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 10-12-03 20:38

Martin Kirschmeyer skrev:
> Super - husk at hvis du vælger et nForce 2 board skal det være 2 x
> 256 MB for at køre dual mode...

Dual mode på Nforce-2 betyder så lidt at man kan være ligeglad. Så
køb 1 eller 2 hukommelsesmoduler efter prisen/udvidelsesmuligheder
- ikke for ydelsesforskellen.

mvh
Jeppe Seidelin Dam