P4C800 Deluxe, SVAR fra ASUS vedr UDMA 6 >~
Fra : Allan / Kolding

Dato : 10-12-03 17:25

Jeg lavede en tråd for et par dage siden om, hvorfor Asus har valgt at
sænke hastighed fra UDMA 6 til UDMA 5 i deres nye Bios 1014.

Da ingen viste det eller svarede her i gruppen,
valgte jeg selv at skrive til Asus.

Så til alle som har interesse kommer svaret her under :

Dear valued Customer,
Thanks for Contacting ASUS Customer Service.
My name is Anny,and I would be assisting you today.
This is because ICH5 southbridge communicates with serial ata HDD
through the similar protocol as its parallel ata connctors (supporting
up to UDMA5 mode), which makes windows mis-detect it as running under UDMA5
mode.
Microsoft will going to release a new patch to fix
this issue soon.
Thank you for using ASUS products and services!

If you have any problem about our products,
you can visit our support site below to search the solution at the first
time!

http://www.asus.com.tw/support/support.aspx

Anny

ASUS Customer Service Center (ShangHai, China)

*If you have any suggestion or complaints about our tech support service,
please contact with our TSD assistant Manager directly for help

Eric_Xu, by e-mail at Eric XXXXXXX ( Allan har slettet Mailadresse )

Allan / Kolding

Fra : Peter T.

Dato : 11-12-03 06:51

Allan / Kolding wrote:

> Jeg lavede en tråd for et par dage siden om, hvorfor Asus har valgt at
> sænke hastighed fra UDMA 6 til UDMA 5 i deres nye Bios 1014.

Jeg havde manualen til bundkortet med i seng som godnatlæsning iaftes, og
der stod faktisk at der kun var op til udma5 i afsnittet om sata-diske. Så
udma6 muligheden, som jeg forøvrigt selv husker at min egen sata-disk var
sat til, har muligvis været en opdatering i en tidligere bios, som så er
fjernet igen

> Da ingen viste det eller svarede her i gruppen,
> valgte jeg selv at skrive til Asus.
>
> Dear valued Customer,

Hvad jeg kan forstå udfra folks oplevelser mht support fra ASUS i ng'en
alt.comp.periphs.mainboard.asus har du vist været en af de få udvalgte, der
har fået support. Udskriv mailen og put den i glas og ramme. :)

--
muh.
muh.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 11-12-03 06:58

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> har fået support. Udskriv mailen og put den i glas og ramme. :)

OK.

Jeg har nu fået svar fra Asus hver gang jeg har skrevet.
Men det er dog kun sket 4 gange.
Så jeg må jo have været heldig hver gang.

PS. Jeg har selvfølgelig ikke set det i manualen.
( Min fejl ) Så du har nok ret.

Allan / Kolding