Tænder ikke før tryk på Reset
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 10-12-03 17:05

Hey,

jeg døjer med en kammerats maskine som opfører sig mystisk. For at
starte den, skal man trykke Resetknappen ned, efter at man har trykket
på Power. Jeg har haft alle indstikskort ude og inde (inkl. grafikkort)
og jeg har skiftet biosbatteriet, men intet synes at hjælpe. Hvad kan
det være, det giver sådan en mystisk opførsel?

FUT: dk.edb.hardware
--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-12-03 19:15

In article <3fd74417$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Trygleren [9000] wrote:
> [...]
> og jeg har skiftet biosbatteriet, men intet synes at hjælpe. Hvad kan
> det være, det giver sådan en mystisk opførsel?

For lille stroemforsyning er mit gaet. Naar du trykker paa power
saa starter _ALT_ paa en gang, drev, cpu, ram und alles. Det vaerste
er dog nok den stroem der skal bruges til at starte PSUen selv. Hvis
du har en for lille PSU, saa kan den have problemer med at levere
stroem nok til at starte sig selv og samtidigt faa maskinen op og koere
(= holde spaendningerne stabile/inden for specs). Naar du trykker paa reset
sekunder efter, saa er det meste oppe og koere, herunder diske, ram og PSUen
selv. Du mangler saa bare CPUen og de kan stroemforsyningen godt
klare paa davaerende tidspunkt.

Mine $0.02

Thomas

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 10-12-03 21:05

> [...]
PSUen
> selv. Du mangler saa bare CPUen og de kan stroemforsyningen godt

Lyder meget korrekt. Jeg går på udkig efter en billig en til ham. Prøver
lige med min egen deri først.
Takker og bukker.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 10-12-03 22:27

Hvis det er et ATX kabinet tyder det på at
ledningerne er forbyttet på bundkort
og ud til knapperne på kabinetet.

On og reset knapperne gør det samme
i deres funktion. Forbinder hver i sær 2 ben
på bundkortet.
SW-POWER skal tænde din pc
RESET siger sig selv. Bundkortet og ledningerne
er tit mærket med ovenfor mærker, men
ellers kig i manualen.

Bare et bud.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 11-12-03 22:31

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> og jeg har skiftet biosbatteriet, men intet synes at hjælpe. Hvad kan
> det være, det giver sådan en mystisk opførsel?

Har du nyeste bios?
Har du noget tilkoblet USB-porten?

MVH
Thomas