Stik i nyt kabinet???
Fra : Brizz

Dato : 10-12-03 14:29

Har lige et spørgsmål om et stik der sidder i et nyt kabinet jeg har købt.
Der står p14 på det. og der er 3 sorte, 2 orange og 1 rød på række. hvad
bruges dette stik til?
Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Janner

Dato : 10-12-03 15:36

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> [...]
> Der står p14 på det. og der er 3 sorte, 2 orange og 1 rød på række. hvad

Ja ud fra dine oplysninger ville det være lige så let at gætte de spanske
lotto tal næst kommende uge, se i manualen eller på fabrikantens side ...
Selv fabrikanten oplyser du ikke så .... Tjaaa ' et gæt ville være til kaffe
maskinen

Hygge

Jan

Fra : Brizz

Dato : 10-12-03 16:38

> [...]
> lotto tal næst kommende uge, se i manualen eller på fabrikantens side ...
> Selv fabrikanten oplyser du ikke så .... Tjaaa ' et gæt ville være til

Hehe... næ det er jo bare en standard strømforsyning... Men min
kaffemaskine passer den ikke i..måske barbermaskinen men gider ikke ligge
med hovedet inde i kabinettet når jeg skal barberer mig
Lurer lige på producentens side...hvis jeg ellers kan finde ud af hvem der
har lavet kabinettet.
Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 10-12-03 21:41

> Der står p14 på det. og der er 3 sorte, 2 orange og 1 rød på række. hvad
> bruges dette stik til?

hej brian,
svjv bruges stikket til visse pentium4 baserede bundkort, det konverterer
vist atx
stikket til 12v (som stikket nogle gange er påtegnet). hvad p14 står for er
jeg ikke sikker
på det kan ikke være pentium /4 ??
Jeg har også svaret i dk.edb da jeg så indlægget der først.
venlig hilsen,
ingeborg

Fra : Brizz

Dato : 11-12-03 10:19

> [...]
> jeg ikke sikker
> på det kan ikke være pentium /4 ??
> Jeg har også svaret i dk.edb da jeg så indlægget der først.

Det kan der faktisk godt være noget om for uden på kassen til kabinettet
står der "Pentium 4 ready" så det passer jo nok meget godt. Men min maskine
der kører med AMD kører helt fint uden det stik er sat til nogen steder så
jeg mangler det nok ikke

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-12-03 19:06

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
maskine
> der kører med AMD kører helt fint uden det stik er sat til nogen steder så

Det er ikke P4 stikket.
Som egentlig hedder +12V connector.
Det har kun 4 ledere, 2 sorte og 2 gule.
Så vidt jeg er orienteret er det til at levere strøm til meget krævende
bundkort.
Det skal bruges hvis et bundkort bruger mere end 18A på 3.3V linien eller
30A på 5V linien.
Det ligner et halvt AT strømstik.
Den hedder for øvrigt: Auxiliary Connector eller AUX power connector.

Her kan du se en +12V connector
http://www.ocmodshop.com/globalwinsapphire520w/cableall.jpg
Den er nederst til højre.

Det bruges på mange p4 bundkort og nForce2 bundkort til Athlon.
På nForce2 bundkortet skal det ikke nødvendigvis monteres.
Men det kan give øget stabilitet hvis det monteres..

Her er også lidt grundlæggende viden.
http://www.thetechboard.com/tutorials/atx.php
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx2_1.pdf

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-12-03 00:46

Martin Johansson wrote:
> [...]
> På nForce2 bundkortet skal det ikke nødvendigvis monteres.
> Men det kan give øget stabilitet hvis det monteres..

Tak for svaret. Har grundet over hvad stikket var til, men ikke
fået mig snøvlet til at spørge.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 11:22

Brizz wrote:
> Har lige et spørgsmål om et stik der sidder i et nyt kabinet jeg har købt.
> Der står p14 på det. og der er 3 sorte, 2 orange og 1 rød på række. hvad
> bruges dette stik til?

Præcis sådan et stik var der også fra PSU'erne, dengang jeg købte to
AOpen HX08 kabinetter i 1998/99 eller deromkring.
Jeg fandt aldrig ud af hvad det skulle bruges til.