Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skatteansættelse
Fra : Bettina Svendsen

Dato : 10-12-03 10:39

Hej Gruppe

Jeg synes nu jeg plejer at have rimelig godt styr på min årsopgørelse - Men
her er et eller andet jeg slet ikke forstår. Måske kan i forklare mig
logikken?

En firma jeg arbejdede for sidste år har lavet en ret sen indberetning af
min løn. Det drejer sig om ca. 15.000 kroner. Jeg får derfor et brev fra T&S
om at pengene er indberettet, og at der er betalt ca. 8K i skat. Der står
også at jeg vil modtage en ny årsopgørelse.

Nu har jeg så modtaget opgørelsen. På denne står pludselig at jeg har fået
9.000 kroner for meget tilbagebetalt sidste år. Det eneste beløb der er
ændret, er min indkomst - Altså er fradrag mv. det samme.
Når jeg ringer til dem for at få en forklaring, kan jeg kun få beskeden
"Jamen, du har fået for meget tilbage sidste år", og ikke nogen nærmere
forklaring.

Derudover har jeg også modtaget et girokort på 1.470 kroner på AM-bidrag og
SP. Min første tanke er derfor at min arbejdsgiver ikke har indbetalt skat.
Men det er også udelukket, da skattekontoret bekræfter at disse er betalt.

Så er jeg fuldkommen stået af; jeg tjener 15.000 kroner, betaler 8.000 i
skat, og får en efterregning ialt på cirka 10.000? Hvorfor skal jeg betale
120 % i skat af mine sidst tjente penge? Kan der være andre faktorer det
spiller ind her?

Mvh,

Bettina

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-12-03 12:12

Bettina Svendsen wrote:

>... Det eneste beløb der er ændret, er min indkomst

"Indeholdt A-skat" m.v. skulle gerne være ændret med de beløb, som er
indberettet i forbindelse med den omtalte lønindberetning.
Hvis det virkelig _kun_ er indkomsten, der er ændret, må du tilbage
til skattekontoret og spørge hvor den indeholdte A-skat,
arbejdsmarkedsbidrag m.v. er blevet af.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : David T. Metz

Dato : 11-12-03 14:25

Bettina Svendsen skriblede:

> [...]
> fået
> 9.000 kroner for meget tilbagebetalt sidste år.

Hvad står der du har tjent hhv. betalt i skat, AM og SP- sammenlignet med
din gamle årsopgørelse? Fejlen er sikkert at de ikke har registreret
skatteindbetalingerne - det samme skete for mig engang.

Kig på tallene på den nye og den gamle årsopgørelse - og ring så til dem og
forklar det.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Ulrik

Dato : 14-12-03 01:27

"David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Bettina Svendsen skriblede:
>
> Kig på tallene på den nye og den gamle årsopgørelse - og ring så til dem og
> forklar det.

Tag ned i borgerbutikken i din kommune og snak med dem og få samtidig en kop kaffe, som du
selv betaler over skatten !