resize af popup vindue
Fra : pepss

Dato : 10-12-03 10:38

hejsa NG

først skal det lige siges at jeg ikke har arbejdede med javascript før.

jeg har en popup vindue med et billede. det jeg så gerne vil er at vinduet
skal tilpasse sig billede.
jeg fant et script med det kan jeg ikke få til at virke:

<!--StartFragment--><script type="text/javascript">
   self.moveTo(300,300)
   self.focus()
   self.resizeTo(document.body.scrollWidth+30,document.body.scrollHeight+30)
</script>

er der en der kan se noget galt i det?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-03 10:52

pepss skrev:

> [...]
> self.moveTo(300,300)
> self.focus()
> self.resizeTo(document.body.scrollWidth+30,document.body.s

Linjer i javascript skal afsluttes med semikolon. Prøv at sætte det
ind i de tre self-linjer herover.

Mozilla har dels en javascriptkonsol og dels en debugger der kan
være til hjælp hvis dit script fortsat ikke virker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 10-12-03 12:36

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev
> pepss skrev:

[snip kode]

> Linjer i javascript skal afsluttes med semikolon. Prøv at sætte det
> ind i de tre self-linjer herover.

det blev lidt bæder men virker statig ikke helt..
jeg har lagt et eks. op på
www.cafe-flirt.dk/søgprofil/profilfoto.asp
man skulle jo gerne kunde se hele fotoet

> Mozilla har dels en javascriptkonsol og dels en debugger der kan
> være til hjælp hvis dit script fortsat ikke virker.

jeg har prøvede men jeg kan ikke læes UK så det fik jeg ikke meget ud af

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-03 13:44

pepss skrev:

> jeg har lagt et eks. op på
> www.cafe-flirt.dk/søgprofil/profilfoto.asp
> man skulle jo gerne kunde se hele fotoet

Hvis resize-koden skal virke, skal vinduet være åbnet med
javascript (som pop op). Prøv at lave et pop op-link til testsiden.

En test - via <http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm> -
viser at det kan fungere nogenlunde i IE (husk at slå toolbars mv.
fra). Opera regner højden ud før billedet er loadet - og sætter
dermed størrelsen til nul. Det kan formentlig undgås ved at loade
billedet i javascriptet - eller evt. blot ved at lægge resizekoden
i en funktion der kaldes fra body-onload.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 10-12-03 14:18

> Hvis resize-koden skal virke, skal vinduet være åbnet med
> javascript (som pop op). Prøv at lave et pop op-link til testsiden.

den er så her:
www.cafe-flirt.dk/test/test.asp

> En test - via <http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm> -
> viser at det kan fungere nogenlunde i IE (husk at slå toolbars mv.
> fra).

det kan jeg ikke forstå... når jeg prøver er vinduet for bræt og ikke højdt
nok..

> [...]
> billedet i javascriptet - eller evt. blot ved at lægge resizekoden
> i en funktion der kaldes fra body-onload.

det fatter jeg så ikke lige så meget af
jeg skulle måske bare ha holdt mig til noget asp hvor jeg bestemte str. på
billede