Søger erfaring med Sacem pumpe
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 10-12-03 07:58

Hejsa

Skal have en ordentlig pumpe til mig 500L skildpadde akvarium.. De
sviner utroligt meget, så pumpe skal kunne klare presset.

Jeg har kigger lidt på på Sacem. Marathon 2000 spandfilter. 1850 L/T
<http://www.akvanet.dk/nybutik/store.asp?pid=060108&cat=Eksterntfilter&pg=2>
Pumpen koster 799,- og med materiale kommer vi op på ca. 1000,-
hvilket er en ok pris.

Er der nogen der kender pumpen? Eller har I nogle alternativer i
prislejet? Jeg startede med at kigge på Eheim, men en tilsvarende
Eheim er ganske meget mere bekostelig.

Desuden - kender I andre forhandlere af denne pumpe, for akvanet.dk
ser ud til at have leverandørproblemer..

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 18:26

Jeg har en Marathon 500 (800L/T) som kører fint. Men den kostede omkring
350,- i Tyskland. Den støjer lidt mere end de gamle Sacem pumper. Jeg har en
der er over 15 år gammel og den er næsten lydløs. Men jeg har hørt at Eheim
skulle støje væsentlig mindre.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 10-12-03 22:35

On Wed, 10 Dec 2003 18:25:34 +0100, "Henrik Nielsen"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Den støjer lidt mere end de gamle Sacem pumper. Jeg har en
>der er over 15 år gammel og den er næsten lydløs. Men jeg har hørt at Eheim
>skulle støje væsentlig mindre.

Når nu du siger støj, hvad mener du så? :)

Akvariet står hverken i soveværelset eller stuen, så jeg kommer ikke
til at opholde mig i rummet i længere tid. Men jeg er da bekymret for
at min underbo skal blive generet af en dyb basbrummen, eller at jeg
ligefrem kan høre pumpen i det andet rum.

Jeg har haft en gammel Eheim (ca. 15 år) til at køre i akvariet, og
det er ganske rigtigt, den hørte man faktisk overhovedet ikke. Men det
var også en helt anden kapacitet (<150L/T) ...

Jeg håber (naivt måske) at jeg kan undgå at skulle rense akvarium hver
14 dag hvis bare jeg får en ordentligt pumpe med stort volumen..

R.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 11-12-03 22:14

Jeg har akvariet i kontoret på 1 sal. Jeg kan overhovedet ikke høre det når
jeg går rundt i stuen nedenunder.
Min luftpumpe "Rena Air 100" støjer faktisk mest af de 2. Så jeg vil da
stadig anbefale det.

Jeg er helt tilfreds med mit. Jeg bruger det på mit 325L med Amerikanske
Cichlider.

Men mennesker opfatter jo støj forskelligt.....