Klistrer kølepasta dårligt?
Fra : Emil J

Dato : 10-12-03 00:13

Jeg har lige købt følgende blæsere til et bundkort og et gammelt grafikkort:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACGW200&Fane=COLD,COCOVG

Der skulle være termisk tape på, hvilket jeg også tror der er. Problemet er,
at det mest af alt minder om en gang dårlig dobbeltsidet tape. Det kan knap
nok holde køleprofil + blæser fast på grafikkortet.
Mit spørgsmål er så, bliver det bedre første gang jeg bruger det, når det
altså har været varmet op?

//Emil J

Fra : Madsen

Dato : 10-12-03 08:32

On Wed, 10 Dec 2003 00:12:45 +0100, "Emil J"
<milo@nejtak.til.spam.tbcsite.dk> wrote:

> [...]
>nok holde køleprofil + blæser fast på grafikkortet.
>Mit spørgsmål er så, bliver det bedre første gang jeg bruger det, når det

Det vil måske nok klistre lidt bedre når det har
været varmet op, men jeg tror desværre at du
misforstår begrebet "termisk tape" lidt.
Denne tape er ikke beregnet til at klæbe
køleprofilerne fast med. Tapens funktion er
udelukkende at optimere varme-overførslen
mellem chip og køleprofil ved at udfylde de
mikroskopiske luftlommer imellem de 2 ting.

Det er meningen at køleprofilerne skal gøres
fast med skruer eller clips for at de ikke falder
af.

mvh Madsen