Hjælppppp pleease...
Fra : Kim Persson

Dato : 09-12-03 23:30

Jeg har problemer med at få vist billeder i explorer, men ikke opera.
desuden kan jeg heller ikke se film mere
se screenshoots på
http://www.groenjord.dk/~v1615a/prob1.jpg
http://www.groenjord.dk/~v1615a/prob2.jpg

Det er alt hvad jeg ved stort set...

F'ørste gang det skete, var 2uger efter at jeg havde udskiftet mit
graffikkort til palit ti4200.
Dengang fejlsøgte jeg ved at sætte det gamle kort i igen, og udskiftede
stort set alt andet også.
Problemet blev løst ved at udskifte min aopen psu 300w til en codegen 400w
model 400x ver 2,03

Nu er problemet genopstået, så jeg tænkte billige lorte psu og investerede i
en Fortron fsp350w.

og det burde også være nok til mit system, som er

asus a7v med tordenfugl 1100mhz 256mb sdram
palit daytona ti4200 med påmonteret pabst 19db blæser (nyeste driver)
liteon brænder
maxtor 120gb harddisk
creative pci128 lydkort
realtek netkort
mag xj810monitor

altså det er sgu ikke ligefrem et vildt system, det burde min nye fortron
snildt kunne trække ik'?
men hvor er mit problem så?
Jeg har intet rørt da den begyndte på det, i hvert fald ikke så vidt jeg
mindes
savner at se avi uden underlige pletter i ligesom på billederne

Jeg forstår det ikke, kom med et godt forslag. Og nej har ikke økonomi/lyst
til at udskifte hele min computer
hvis jeg er i den forkerte newsgroup beklager mig meget...

Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 10-12-03 02:00

> Jeg har problemer med at få vist billeder i explorer, men ikke opera.
> desuden kan jeg heller ikke se film mere
> [...]

Hvis du kan se dem i et program, og ikke i et andet er det nok ikke en
hardware fejl... Spørg evt. i en windows gruppe :) - Det er sikkert et
"plugin" til IE der har installeret sig selv, prøv at hent Ad-aware eller et
lignende program og scan din computer!

Brian

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 10-12-03 21:33

Hvis windows ellers kører fint, er det nok en indstilling eller en funktion
i IE, som er blevet sat ud af spillet. Har du ikke nyeste version af IE,
6.1, installeret prøv da at gøre dette.
Har du den nyeste version kan du selvfølgelig prøve at køre en ny
installering og se om dette virker.
Virker intet af dette kan det blive nødvendigt med en geninstallering af
windows. Dette er muligvis overkill, så prøv først at kigge lidt i
indstillingerne i IE

mvh
Thomas Kristiansen

Fra : Kim Persson

Dato : 11-12-03 01:07

> [...]
> 6.1, installeret prøv da at gøre dette.
> Har du den nyeste version kan du selvfølgelig prøve at køre en ny

Jeg har nyeste explorer.
men hvordan kan en eventuel fejlindstilling der, gøre at mine film også får
denne tendens til at bruge "16farver i pletter"????

og det hjalp da sidste gang at udskifte strømforsyningen, bare ikke denne
gang-men den gik jo også 50wat ned

mvh Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 11-12-03 16:53

> [...]
> denne tendens til at bruge "16farver i pletter"????
>
> og det hjalp da sidste gang at udskifte strømforsyningen, bare ikke denne

Jeg kan stadig ikke se hvordan en strømforsyning skal kunne lave et
_softwareproblem_ ;)

Har du prøvet Ad-aware som jeg foreslog?

Brian

Fra : Kim Persson

Dato : 11-12-03 20:30

> Jeg kan stadig ikke se hvordan en strømforsyning skal kunne lave et
> _softwareproblem_ ;)
>
> Har du prøvet Ad-aware som jeg foreslog?
>

> Brian

Ja jeg har forsøgt med Ad-ware.

Ja jeg ved godt det ikke virker logisk, fejlen ligger i hardwaren.
Men det tror jeg. Pt venter jeg på at låne en af mine venners hd, så jeg kan
gennemprøve den teori.

Kim