Den forsvundende sten ?!!
Fra : Anja

Dato : 09-12-03 19:30

Jeg var oppe og få Harley revaccineret idag.
Og dyrelægen undersøgte ham, og kunne til vores begge forundrelse fortælle
mig at det kun var hans ene sten i pungen der var faldet ned ! Han er fra d.
24/8-2003 så han er 17 uger og 4 dage.

Dette er ret mærkeligt, da han jo blev undersøgt af en anden dyrelæge lige
inden jeg købte ham, og han gav opdrætteren garenti for at hans sten (som på
daværende tidspunkt ikke var faldet ned... men som han dog kunne mærke)
ville falde ned og at han IKKE ville blive kryptokid.

Min dyrelæge sagde at det måske kunne skyldes at han var stresset og nervøs,
og at den måske ville falde ned. Men hun mente dog, at man burde kunne mærke
den når han var så gammel.
Vi blev enige om at give ham et par måneder og så se.

Men er der nogle af jer der har oplevet at stenene er faldet ned efter
katten er 17 uger. Eller at den har gemt sig, så dyrelægen ikke har kunne
mærke den ??

Jeg håber meget på at den bare har gemt sig, for Dr. dyr sagde at det var en
stor operation for stenen kunne gemme sig, og nogle katte skulle have
"sprættet" hele maven op, før de fandt den.

Hilsen Anja

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-12-03 19:20

"Anja" <kiwiol1@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> stor operation for stenen kunne gemme sig, og nogle katte skulle have
> "sprættet" hele maven op, før de fandt den.

Hej Anja
Jeg har hørt om det før. "Min" opdrætter i Finland havde også fået checket
en killing inden han blev solgt til Tyskland, dernede mente de så at han var
kryptorchid (kun en sten), men efter at han var blevet returneret var der
ingen problem, nu går han som avlshan i Frankrig. Så det kan ske at en sten
"kører" op og ned evt. p.gr.a. stress.
Hilsen Vibeke

Fra : zasha

Dato : 09-12-03 23:01

> [...]
> mig at det kun var hans ene sten i pungen der var faldet ned ! Han er fra

<klip>
> Hilsen Anja

Hej Anja...
Har oplevet det med en hund....dyrlægen ledte og ledte, men der var kun én
sten....indtil ca. en uge efter indgrebet, så måtte den have en tur mere
(som dyrlægen ikke forlangte betaling for iøvrigt (dyrlægerne i Stege)
Så jeg tror bestemt den "falder på plads"

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 09-12-03 23:21

> [...]

> stor operation for stenen kunne gemme sig, og nogle katte skulle have
> "sprættet" hele maven op, før de fandt den.

Vores hund var også undersøgt af opdrætterens dyrlæge, som fandt begge sten;
men vores egen dyrlæge kunne ikke finde den. Hunden blev opereret da den var
1 år gammel. Stenen var endnu ikke faldet ned. Vores dyrlæge fandt den helt
oppe i bughulen, så spørgsmålet er om den nogensinde har været nede. Det var
også en stor operation, som blev en del dyrere end forventet. Dyrlægen mente
at indgrebet ville koste ca. 2.000,- men p.g.a. at de måtte lede efter
stenen så kom det til at koste kr. 4.000,-. P.g.a. "defekten" fik vi
halvdelen af købesummen tilbage fra opdrætteren.

Lisbeth

Lisbeth