Valider email, brugernavn og adgangskode v~
Fra : Jacob B

Dato : 09-12-03 19:12

Godaften i NG'en
Jeg vover at stille mit spørgsmål igen, da jeg efter knap en måneds tid og
læsen rundt omkring nemlig ikke fundet ud af at lave det endnu ;-(

En venlig herre henviste mig til jmail, men hjælpefilen til trods(w3 jmail
4.4), så hjalp det mig ikke.

Men der findes et hav af sider derude, som har denne funktion indbygget
(altså hvor man indtaster en mailadresse, et brugernavn og en adgangskode,
hvorefter man aktiverer sin konto ved at klikke på et link i en mail, der
automatisk bliver sendt til den angivne emailadresse)
.... så mon ikke der findes en step-by-step vejledning til, hvordan man
gør(?)
Behøver jeg at sige, at den helst skal være for dummies?

På forhånd 10000000 tak for hjælpen
MVH
Jacob

Fra : Thomas Brejner

Dato : 09-12-03 22:07

Jeg har godt nok ikke et link men kan da prøve at beskrive hvordan jeg nok
ville lave det. Sikkert nogle der har en bedre måde men jeg prøver :)
Først udfylder brugeren de 3 felter Mail, Brugernavn og email. Så oprettes
der en post i en database hvor der er et felt der hedder aktiveret hvis
aktiveret står til 1 kan brugeren ikke logge ind og 2 så er den aktiveret,
når posten oprettes sættes dette felt selvfølgelig til 1. Efter posten er
oprettes sendes der så et link til brugeren fx
www.bla.dk/aktiverebruger.asp?navn=Thomas hvor du laver en kode der åbner
databasen finder brugernavnet, og sætter aktiveret til 2. Så kan brugeren
logge ind.
Håber du kunne følge mig lidt af vejen, og har fået lidt inspiration til
hvordan det evt kunne laves. Jeg har selv brugt sådan et system engang og
det kørte. Har ikke rigtig set en guide til dette, men har man kendskab til
asp så skulle det jo nok ikke være det store problem.....

Mvh Thomas Brejner

Fra : Jacob B

Dato : 12-12-03 14:42

Hej Thomas
Tak for dit svar.
Jeg er ikke skrap til asp, men jeg har fundet en "færdig pakkeløsning" som
kan det, jeg har brug for.
Jeg mangler blot at ændre lidt i koderne, hvilket jeg håber at en fra
gruppen evt. kan bistå med om nødvendigt, men så skulle det også køre som
smurt.
Takker igen
/Jacob