ASRock, AMD og så'en.
Fra : NEIL [9000]

Dato : 09-12-03 11:41

Jeg har overvejet at lave en billig maskine.

Har set sådan en

AsRock K7S8X ATX
CPU: AMD Duron/Athlon/XP 1000~3000MHz+
Socket: Socket 462
Chip: SIS 746FX
FSB: 200/266/333MHz
Slots: 6 PCI / 1 AGP x4/x8 / LAN / Audio AC97
IDE: 4-Ultra DMA/133
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years
Producent varekode: K7S8X

til ca 278 kr + pp

hvilket vel er tæt på en julegave.

Men kan den køre med Athlon Thoroughbred eller Barton?

(Bruger normalt Intel, derfor spørgsmålet)

Mvh. Neil

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 12:29

NEIL [9000] wrote:
> Jeg har overvejet at lave en billig maskine.
> [...]

Det bliver bare en trist jul hvis det ikke virker, og det er risikoen
temmelig stor for (til den pris).

SiS-chipset er absolut heller ikke det ultimative til AMD-processorer.

Fra : NEIL [9000]

Dato : 09-12-03 12:57

Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> wrote in message

> Det bliver bare en trist jul hvis det ikke virker, og det er risikoen
> temmelig stor for (til den pris).

Det skal bare være billigt.

Men hvilket chipsæt er da bedre?

Men du besvarede ikke mit spørgsmål.

Fra : JK

Dato : 09-12-03 14:47

On Tue, 9 Dec 2003 12:56:48 +0100, "NEIL [9000]" <hamselv@hush.com>
wrote:

>Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> wrote in message

>Det skal bare være billigt.
>
>Men hvilket chipsæt er da bedre?
>
>Men du besvarede ikke mit spørgsmål.

Nforce2 er det ultimativt bedste.

http://www.asrock.com.tw/product/product_k7s8x.htm

http://www.asrock.com.tw/support/Download/dl_k7s8x.htm#bios

med bios fra juli skulle Tbred og barton da virke fint.

Driverne er der brug for, men de kommer nok også på CD.

De billigste gode nforce2 er:

soltek frn2-l til 585,- (jeg bruger det selv)

asus a7n8x-x til 570,-

albatron kx18-d pro til 575,-

Nu koster DDR ram langt mere, så om man sparer 300 kr. på bundkortet,
- er måske ikke det bedste sted at spare.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 14:53

NEIL [9000] wrote:

> Det skal bare være billigt.

Det kan være billigt at købe dyrt.
Det kan blive dyrt at købe billigt.

> Men hvilket chipsæt er da bedre?

nForce2.

> Men du besvarede ikke mit spørgsmål.

http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7s8x.htm#bios

"All AMD CPU should function correctly".

Ovenstående tolker jeg som om at alle processorer med op til FSB333 (166
MHz) virker med det bundkort.
Eneste undtagelse er XP3200+ som har FSB400 (200 MHz), som det bundkort
ikke understøtter.
Jeg skal ikke kunne sige om de nye Duron'er med FSB266 (133 MHz) virker,
da de vist først kom frem _efter_ Bios-version 1.9 .
I den nyeste Bios-version (2.2) skriver de heller ikke noget om de nye
Duron'er.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-12-03 18:21

Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk] wrote:
> Det kan være billigt at købe dyrt.
> Det kan blive dyrt at købe billigt.

Enig... har måtte skifte et helt nyt mobo idet det slet ikke kunne opfylde
mine ønsker - der skulle det også bare være billigt...

> nForce2.

Det kan ikke siges meget tydligere, men mener dette er det nyeste: nForce 2
Ultra 400

> http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7s8x.htm#bios

Jeg ville nok hellere nappe et Abit NF7 (bruger det selv). Jeg synes det er
billigt iforhold til det produkt man får...

--
Martin K

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 09-12-03 17:44

"NEIL [9000]" <hamselv@hush.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvilket vel er tæt på en julegave.
>
> Men kan den køre med Athlon Thoroughbred eller Barton?
>
> (Bruger normalt Intel, derfor spørgsmålet)

CPU Socket Socket 462 , supporting AMD Athlon, Athlon XP, Duron
FSB 333/266/200 MHz

Er hvad jeg kan finde om det.
Jeg har det selv og det køre uden problemer med en xp 2400 og 1 gb ddr
pc2700

Jeg syntes at det er et fint bundkort til prisen , hvis man ikker er til
overclok , så syndes jeg det er fint.

--
Venlig hilsen.
Søren Jensen.

Fra : NEIL [9000]

Dato : 10-12-03 15:52

"Søren Jensen(9800)" <yessa@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> pc2700
>
> Jeg syntes at det er et fint bundkort til prisen , hvis man ikker er til

Ja, tror også jeg napper sådan et.

Tvivler på, at de kort der er dobbelt så dyre, er dobbelt så gode.