Dele scanner?
Fra : Hans Paulin

Dato : 09-12-03 09:54

....jeg er ny i gruppen og har et spørgsmål:

Jeg har en pc med 98SE på - med en 3 år gammel Acer scanner sluttet til,
da den fungerer optimalt dér...

....samtidig har jeg en anden pc med XP på (sluttet til 98eren via
netværk), hvorfra jeg gerne vil bruge scanneren;
er dét overhovedet muligt?

Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af dele scanneren på min 98er...

....det er indtil videre kun lykkedes for printer og mapper...
Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-12-03 11:24

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af dele scanneren på min 98er...
>
>...det er indtil videre kun lykkedes for printer og mapper...

Windows kan i udgangspunktet ikke dele scannere over netværk - Lidt
lettere er det hvis scanneren er placeret på en Linuxbox, så er det
faktisk muligt at fjernstyre scanneren fra en Winblows maskine.

Men det hjælper nok desværre ikke dig...

<mlr>

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-12-03 11:56

Michael Rasmussen skrev:

> Windows kan i udgangspunktet ikke dele scannere over netværk

....nå, okay...

> - Lidt
> lettere er det hvis scanneren er placeret på en Linuxbox, så er det
> faktisk muligt at fjernstyre scanneren fra en Winblows maskine.

....hár sjovt nok osse Linux på 98eren - men kun til pynt: modemmet er
tilsyneladende et Win-modem...

> Men det hjælper nok desværre ikke dig...

Pyt!

....nu har jeg prøvet!

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 10-12-03 14:44

Hans Paulin wrote:
> [...]

<KLIP>

> ...hár sjovt nok osse Linux på 98eren - men kun til pynt: modemmet er
> tilsyneladende et Win-modem...

Det er ikke sikkert at det er problem. Jeg har haft flere af slagsen
kørende på mine Linuxbokse.

Der er som regel hjælp at hente her:
<http://www.linmodems.org/>

<KLIP>

FUT: dk.edb.system.unix.hardware

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Bjørnar

Dato : 04-01-04 00:28

Hej

Jeg har haft det samme behov på mit tidligere arbejde, hvor vi havde
et lille Windows 98 SE netværk via hub.
Det endte med at vi blev nødt til at købe en HP-scanner som kostet
lidt ekstra (husker ikke hvilken model) som kunne deles som en
printer.
Senere fik vi en større netværksprinter og -scanner og valgte at
droppe den delte scanner, da løsningen var afhængig af at PC'en som
scanneren var tilsluttet var tændt og det hele gik i slow-motion.

Jeg har ikke styr på scanner-markedet mere, men spørg i en
specialforretning, det kan jo være priserne er faldet...

Mvh. Bjørnar

On Tue, 9 Dec 2003 09:54:26 +0100, "Hans Paulin"