Lige købt en ny skærm
Fra : Lotte

Dato : 09-12-03 09:48

Hej.

Jeg købte en ny skærm - en samsung til 999 kr. i Computercity. Men den
flimre i højre hjørne. Har prøvet at indstille den men intet hjælper. Man
skulle kunne vælge hvor mange hertz den skal være på, men den vil ikke makke
ret. Har jeg købt noget lort - en for billig skærm??

Lotte

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 12:02

Lotte wrote:

> [...]
> skulle kunne vælge hvor mange hertz den skal være på, men den vil ikke makke

Så er det bare tilbage med den og få den byttet.

> Har jeg købt noget lort - en for billig skærm?

På en måde, ja.
Der er forholdsvis mange defekte imellem de billige skærme.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 09-12-03 13:42

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> wrote in message

Man

> Så er det bare tilbage med den og få den byttet.

> På en måde, ja.
> Der er forholdsvis mange defekte imellem de billige skærme.

Eller også står din højtaler for tæt på skærmen, og indeholder en
strømforsyning ?

mvh Michael

Fra : BOH

Dato : 09-12-03 15:44

Michael Schrøder wrote:
> [...]
> message news:3fd5aa88$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Eller også står din højtaler for tæt på skærmen, og indeholder en

En halogenlampe? De kan også
--
Mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 18:53

BOH wrote:

> En halogenlampe? De kan også

Fair nok, jeg har vist også engang fået en skærm til at flimre ved at
sætte en halogenlampe oven på den..

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-12-03 20:18

> Fair nok, jeg har vist også engang fået en skærm til at flimre ved at
> sætte en halogenlampe oven på den..

Det er sikkert strømforsyningen i den der får den til det. Ikke selve
lampen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 20:46

Kasper Christensen wrote:

> Det er sikkert strømforsyningen i den der får den til det. Ikke selve
> lampen.

Ja, trafo var i "foden" på den, men det regnede jeg med var selvindlysende..

Fra : Lotte

Dato : 15-12-03 13:38

Hej alle.

Tak for alle de gode svar.

Jeg tog ud og byttede skærmen til en magen til. Og den virker perfekt.

Ha' en rigtig god dag.

Lotte

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 09-12-03 16:36

Lotte wrote:
> [...]
> Man skulle kunne vælge hvor mange hertz den skal være på, men den vil
> ikke makke ret. Har jeg købt noget lort - en for billig skærm??

Din mobiltelefon ligger ikke lige ved siden af vel?

\MK

Fra : Lotte

Dato : 11-12-03 11:37

Nix - mobilen ligger ikke der. Men ideen var god nok

Lotte

Fra : Gismo

Dato : 09-12-03 17:10

"Lotte" <ca@azlan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
makke
> ret. Har jeg købt noget lort - en for billig skærm??

news:dk.edb.hardware.skaerm kan de også hjælpe ;)

En skærm ved 85 Hz er behagelig at arbejde med - håber du får løst dit
problem

--
Gismo

Fra : Fortz@

Dato : 09-12-03 20:14

Hej Lotte.

Står din skærm ved siden af en lampe....? I nogen tilfælde kan dette skabe
problemer med påvirkninger. MEN, du har bestemt ikke købt "katten i sækken"
Samsung laver nogen TOTAL gode skærme - og hvis du bare kender lidt til
skærme, så er de MEGET tæt på en producent der hedder "EIZO" skærme mht.
kvalitet. Jeg ved at der i kassen ligger en seddel, og der står et nr. du
skal ringe på.......der er sikkert noget der hedder ON side garanti, hvilket
kan være skruet sammen på MANGE måder - ved at Samsung bruger noget der
hedder "Info Care" som deres service provider her i DK, så det er DEM du
skal kontakte vedr. din skærm......enten ombytter de den, eller så kommer de
ud med en låneskærm til dig.

MEN okay, da det jo er en HELT ny skærm, så gå dog ned med den igen og få en
ny - det ville jeg nok også gøre i dit sted. Men du skal ikke være nervøs,
du har gjort et RIGTIG godt køb........SAmsung skærme er ikke en dyr skærm,
men det er tæt på at være nogen af de bedste skærme på markedet.....de
vinder MANGE test, uanset modeller.

Hilsen, Fort@

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 00:54

har lige fået byttet en samsung skærm, det gik altså gennem
http://www.antaservice.se/info/mainpage/main.asp
skærmen skal sendes til Sverige (får man også at vide på Samsungs
hjemmeside)
Den skærm jeg fik retur var en nyere model, så der skulle instaleres
drivere, før jeg kunne indstille refresh-rate (XP)
mvh
Bent

Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-12-03 11:22

> [...]
makke
> ret. Har jeg købt noget lort - en for billig skærm??

Nu har du ikke en højtaler til at stå ved siden af, vel?