USB-port problemer
Fra : Lotte

Dato : 09-12-03 09:43

Hej alle.

Puha - i går sad jeg og skulle lægge win. 2000 på min svogers maskine. Han
havde 95 på, men da han lige har fået webspeed skulle der 2000 på. Men
maskinen ville ikke finde USB-porten - min svoger har ikke netkort i
maskinen, så vi prøvede istedet at lægge win. xp på. Meeen det samme
problem. Så nu skal vi til at finde en driver - der var ingen som duede
hverken på skiven med 2000 eller xp. Er der nogen som har en løsning? Eller
vil det løse sig hvis der kommer et netkort i? Nu er jeg ikke nogen ørn til
det med at computere - men jeg har en win 95 med USB-understøttelse. Vil jeg
evt. kunne bruge en fil fra den?

Håber i kan hjælpe.

Hilsen Lotte

Fra : Dennis Lange

Dato : 09-12-03 10:25

Lotte wrote:
> [...]
> der var ingen som duede hverken på skiven med 2000 eller xp. Er der
> nogen som har en løsning? Eller vil det løse sig hvis der kommer et

Det er helt sikkert at netkortet ikke gør en forskel.

Både Windows 200 og XP burde selv genkende USB-porten, og altså også
indeholde drivere.

Er USB slået til i BIOS?
--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Lotte

Dato : 09-12-03 11:01

Hej Dennis.

Tak for dit svar.

Min svoger siger at han havde en usb-scanner tilsluttet inden der blev lagt
andet styresystem på. Og han vil begynde forfra med Win. 2000. XP fylder for
meget . synes han. Og hvis alt andet svigter, så må vi på nettet og lede...
Men tak for hjælpen.

Lotte

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-12-03 11:18

"Lotte" <ca@azlan.dk> wrote:

> [...]
>maskinen, så vi prøvede istedet at lægge win. xp på. Meeen det samme
>problem. Så nu skal vi til at finde en driver - der var ingen som duede

Win95, så må det være en ældre maskine...

Hvad er det for en maskine, dvs hvilket bundkort er der i den og hva'
er det for chipset den er opbygget omkring ??

Når Windows ikke har drivere til USB porten skal de hentes fra
bundkortfabrikantens website eller evt fra chipset fabrikanten.

<mlr>

Fra : Kasper

Dato : 09-12-03 17:14

> [...]
til
> det med at computere - men jeg har en win 95 med USB-understøttelse. Vil

et netkort koster 99 kr, og så er det galvansik adskilt, som det ikke er
ved usb

Kasper