Stoff til eftertanke!
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 09-12-03 09:23

Nu MANIPULERES der så meget med indlæggene, at de to herrer ikke
engang kan finde ud af at sætte de rigtige overskrifter til de rigtige
indlæg HAHAHAHAHAHAHA HOHOHOHOHOH
det er SGU DA MORSOMT IKKE! HUMOR I TOPKLASSE!!!!!!!

Lige så morsomt er det da at konstatere, at de 3 "personer" som
konstant sviner mig til i dette
forum.....KENNETH.......TORBENTH.....FLEMMING UDBORG....

ALDRIG HAR SKREVET I DETTE FORUM FØR !!!!!!!!!!!!!!! de begyndte at
svine mig til!

Er det 3 personer opfundet til "lejligheden" .....GÆT SELV.

HAHAHAHAHHAHAAHAHHAHAHHAAHHAHAH
HOHOHOHOHOHOOHOHHOOHOOHOHHOHOOH

Humoristiske hilsner til DEM fra
verner ))))))))))))

Fra : Søren Johansen

Dato : 09-12-03 12:09

PLONK!

ven_hj@yahoo.dk wrote:
> Nu MANIPULERES der så meget med indlæggene, at de to herrer ikke
SNIP

Fra : Torbenth

Dato : 09-12-03 14:33

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Lige så morsomt er det da at konstatere, at de 3 "personer" som
> konstant sviner mig til i dette
> forum.....KENNETH.......TORBENTH.....FLEMMING UDBORG....

Nu må du lige have mig undskyldt.

Hvordan sviner jeg dig til i mit indlæg. Og ydermere skriver du konstant.
Jeg har kun haft det ene indlæg.
Blev lidt irriteret over indlæggene, hvor DCU bliver rakket ned, der må da
også være noget godt siden så mange er medlem af DCU.
Bl.a. undertegnede som havde en god oplevelse på Hesselhus.
Det var mit første besøg på en DCU plads. Positiv oplevelse.
Mød dog op på deres generalforsamlinger og prøv at gøre din indflydelse
gældende.
Hvis du endelig ønsker en uddybende debat med ligesindede, så mail til dem
privat.
Og lad så være med at beskylde dig for at svine dig til

Mvh.
Torben

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 09-12-03 23:49

> Nu må du lige have mig undskyldt.
>
> Hvordan sviner jeg dig til i mit indlæg.

Du skriver at jeg er mavesur og det er jeg faktisk ikke, langt fra,
det kan du simpelthen ikke være bekendt at skrive når du ikke kender
mig!

Og ydermere skriver du konstant.

Det har du ret i. Jeg benytter mig af mine demokratiske rettigheder og
bruger ytringsfriheden )) OG Torben, så er jeg så høflig at jeg
svarer på indlæg som henvender sig til mig ligesom du gjorde!

> Jeg har kun haft det ene indlæg.

Ja og der fortæller du alle om mine mavesure indlæg!

> Blev lidt irriteret over indlæggene, hvor DCU bliver rakket ned,

Igen en løs påstand Torben, jeg rakker ikke DCU ned, jeg gør opmærksom
på nogle KONKRETE forhold i DCU som er dybt kritisable! Medlemmerne
bliver simpelthen behandlet svinsk af en 2-3 personer i DCU-huset.

der må da
> også være noget godt siden så mange er medlem af DCU.

Ja for søren, ellers ville jeg heller ikke kæmpe for at gøre
forholdene meget bedre end de er i dag. Hele tanken bag DCU er god, at
samle alle landets campister i en forening (som kunne blive en
DEMOKRATISK forbrugerforening med medlemmerne i centrum og til gavn
for alle medlemmer, ikke bare børnefamilierne) med stor indflydelse på
campinglivets muligheder og fremskridt i Danmark til gavn for den
enkelte campingfamilie. Vi får et medlemsblad med noget campingstof i,
men desværre også meget forkert og vildledende stof i ! vi får da også
et campingpas, dem som har små børn kan campere billigere på DCUs
pladser, nogle færgerabatter og ikke mindst vi får mange
campingvenner som vi deler fritidsinteresse med. Men Torben forholdene
og goderne for MEDLEMMERNE kan blive MEGET bedre. Det skal ikke være
2-3 personer som kører DCU med pampermetoder.

> Bl.a. undertegnede som havde en god oplevelse på Hesselhus.
> Det var mit første besøg på en DCU plads. Positiv oplevelse.

Sådan bør det vel også være på alle campingpladser! ellers kan de vel
ikke overleve?

> Mød dog op på deres generalforsamlinger og prøv at gøre din indflydelse
> gældende.

Som forholdene er i DCU i dag er det rent tidsspilde Torben, der
foregår intet demokratisk der, de gider ikke engang svare på dine
spørgsmål der, og stemmekvæget buer og nedgør dig hvis du forsøger,
spør du bare Carsten Stage hvilken behandling man får hvis man
interesserer sig for foreningen istedet for ædelse og dans og
bingospil.

> Hvis du endelig ønsker en uddybende debat med ligesindede, så mail til dem
> privat.

Det er der også nogle herinde der gør, men jeg mener, at debatten skal
frem in the open, så HELE Danmarks befolkning kan se hvad der foregår
i DCU i dag, DET er det vigtigste parametre af alle, hvis vi skal have
ændret forholdene i DCU ))

> Og lad så være med at beskylde mig for at svine dig til

Gene, men så må du stoppe med at betegne mig som mavesur!

> Mvh.
> Torben

Venlig hilsen
verner

Fra : Torbenth

Dato : 10-12-03 13:19

> Du skriver at jeg er mavesur og det er jeg faktisk ikke, langt fra,
> det kan du simpelthen ikke være bekendt at skrive når du ikke kender
> mig!

Hej Verner.

Du har ret i, at jeg ikke kender dig og ved om du er mavesur eller ej, så
det må du undskylde. Men det var dine indlæg jeg betegnede som mavesure.
Hvis jeg havde været enig med dig og kaldt dine indlæg for fede, ville du så
beskylde mig for at kalde dig fed? Nej vel.
Men OK så vil jeg opfatte dine indlæg som negative.

> [...]
> bruger ytringsfriheden )) OG Torben, så er jeg så høflig at jeg
> svarer på indlæg som henvender sig til mig ligesom du gjorde!

Ligeså her.

> Ja og der fortæller du alle om mine mavesure indlæg!

Slet ordet mavesure og indsæt ordet negative ( det er set fra min side ).

> Igen en løs påstand Torben, jeg rakker ikke DCU ned, jeg gør opmærksom
> på nogle KONKRETE forhold i DCU som er dybt kritisable! Medlemmerne
> bliver simpelthen behandlet svinsk af en 2-3 personer i DCU-huset.

Igen set fra min side og jeg er tilfreds med mit medlemskab også uden at
være enig med dig.

> [...]
> spør du bare Carsten Stage hvilken behandling man får hvis man
> interesserer sig for foreningen istedet for ædelse og dans og

Hvad er det så du vil debattere her i gruppen?
Vi kan være enige eller uenige og hvad så?
Hvis det ikke hjælper at møde op til generalforsamlingerne, hvad kan vi så
gøre her i gruppen?
Hvis alle var enige med dig og i mødte op, ville i kunne få indflydelse på,
hvad der sker, ved at få valgt en repræsentant ind i bestyrelsen.
For mig er det som om du absolut vil have, at vi alle skal være enige med
dig og med alle de gentagelser du kommer med, er det som om du fortæller os
tilfredse medlemmer, at vi ikke fatter en brik af, hvad der sker i DCU.
Det kan jo være at vi er tilfredse med det vi får for vores kontingent og
lader DCU om resten. Hvad er der galt i det set fra vores side?
Problemet med alle dine indlæg er, at det er det samme du skriver hele
tiden.
Du er, så vidt jeg husker, ikke kommet med et eneste indlæg som udtrykker
tilfredshed med dét vi får for kontingentet. Ingen positive indslag om gode
oplevelser. Heller ingen om diverse campingpladser (gode/dårlige). Og man
kan bruge gruppen til langt mere oplysende indlæg, end diverse gentagelser
om DCU som jeg (vi) har forstået første gang du skrev om dette.
Det var så min demokratiske ret til at udtale mig.

Med venlig hilsen
(og hvis du skulle få sur mave af den fede julemad, kan jeg anbefale
natron!!

Torben

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 10-12-03 21:52

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message news:<br730m$1p04$1@news.cybercity.dk>...

> Men OK så vil jeg opfatte dine indlæg som negative.

Det har du naturligvis lov til at mene Torben, men sådan er de ikke
ment fra min side, jeg kan naturligvis godt se, at man kan opfatte dem
sådan. Fra min side er de ment som ærlig og fair kritik af nogle
forhold i DCU som jeg mener er dybt kritisable, og disse forhold
skriver jeg om.

> Igen set fra min side og jeg er tilfreds med mit medlemskab også uden at
> være enig med dig.

Det er selvfølgelig helt som det skal være, det er jo DIT frie valg.

> Hvad er det så du vil debattere her i gruppen?

Jeg vil debattere de udemokratiske forhold der er i DCU i dag. Og jeg
vil debattere medlemmers holdninger, især holdninger som dine Torben.
Jeg vil debattere med folk som accepterer censur af medlemmerne og
knægtelse af medlemmernes ytringsfriheden i vores forening , og meget
mere ...ja Torben du kender resten af "smøren".
Hvad er årsagen til, at et voksent fornuftigt menneske som dig er
fuldstændig ligeglad med, at dine medcampister i foreningen bliver
behandlet så svinsk af et par mand? UDEN ar du reagerer?

> Vi kan være enige eller uenige og hvad så?

Torben allene det at vi debatterer emnet gør at andre OGSÅ tager
stilling til problemerne i DCU, andre medlemmer får en holdning til
deres EGEN "demokratiske" forening, og MÅSKE vil de være med til at
udvikle den til en RIGTIG demokratisk forbrugerforening til gavn for
alle medlemmer!
Så Torben, selv om vi to ikke er enige så kommer der mange holdninger
og synspunkter frem, og måske også nye skandaler fra DCU-huset, så må
den enkelte jo selv tage stilling.

> Hvis det ikke hjælper at møde op til generalforsamlingerne, hvad kan vi så
> gøre her i gruppen?

Det vi kan gøre her i gruppen er at debattere/orientere om de ting i
DCU vi hver især synes skal laves om. DCU bestyrelse (2-3 mand) taktik
imod os medlemmer er censur og lukkethed, vi skal simpelthen have alt
frem i dagens lys og debattere det og orientere andre om vores viden.
Jeg kan garantere dig Torben, at vores åbne debat skaber holdninger og
er meget meningsdannende. Jo flere i medlemsskaren der kender til
forholdene i DCU jo større er muligheden for at den siddende
bestyrelse IKKE bliver genvalgt næste gang.
Selvom jeg synes at Carsten Stage er en usympatisk person, så er hans
beskrivelse af hvad der foregår på en DCU generalforsamling korrekt.

> Hvis alle var enige med dig og i mødte op, ville i kunne få indflydelse på,
> hvad der sker, ved at få valgt en repræsentant ind i bestyrelsen.

Det har du helt ret i. Men problemet er, at vi ikke har en ny kandidat
som vil stille op og arbejde for medlemmerne. Som du jo ved har de 80
tillidsrepræsentanter ude i kredsene fået mundkurv på, så de vil IKKE
gå i dialog med os medlemmer, DERFOR ved vi ikke hvad den enkelte står
for! og så vælges der ud i den blå luft. Først når ytringsfriheden
IGEN er indført i DCU vil kandidater kunne oplyse os medlemmer om hvad
de står for og SÅ vi har et reelt grundlag at stemme på !

> [...]
> tilfredse medlemmer, at vi ikke fatter en brik af, hvad der sker i DCU.

Det er jeg ked af hvis det er den generelle opfattelse, så udtaler jeg
mig på en forkert måde Torben, for det er IKKE min holdning. Jeg
troede faktisk ikke at I vidste hvad der foregår i DCU!
Torben det gør mig endnu mere bekymret at I er klar over det og at I
så er s... lige glade? det lyder ikke godt i mine øren.
Torben det er rigtigt at jeg har svært ved at se at vi kan have
forskellige meninger om FAKTISKE forhold! f. eks. at DU censureres!
at DIN tillidsrepræsentant ikke vil i dialig med dig og at han ikke
vil svare på dine spørgsmål! at det er forbudt ar debattere demokrati
i vores fagblad og på vores campinghjemmeside og meget mere som jeg
har skrevet om !! Torben det kan vi da ikke være uenige det er
faktiske forhold!! SOM DU SELV KAN AFPRØVE troværdigheden af !

> Det kan jo være at vi er tilfredse med det vi får for vores kontingent og
> lader DCU om resten. Hvad er der galt i det set fra vores side?

Der er det galt i det Torben (set fra min side) at DU accepterer at
din sidemand bliver censureret og alt det andet du ved !! UDEN at DU
løfter et øjenbryn, det er det jeg synes der er helt galt Torben. Det
handler om solidaritet ligesom i en fagforening og i folkestyret, det
handler ikke om at du få et fagblad og 200 kr i færgebilletter hvert
år, det handler ikke om hvor meget kan du skrabe til dig for dine
kontigentpenge... Det er set fra min side Torben.
Det handler om at få afskaffet alle pampermetoderne i DCU, og få en
bedre forening til gavn for os ALLE.

> Problemet med alle dine indlæg er, at det er det samme du skriver hele
> tiden.

Det kan du have ret i, men det er jo også de samme ting som er meget
kritisable i DCU!

> Du er, så vidt jeg husker, ikke kommet med et eneste indlæg som udtrykker
> tilfredshed med dét vi får for kontingentet.

Det er ikke helt korrekt. Men Torben jeg ønsker ikke at skrive om det
jeg er tilfreds med , disse forhold ønsker jeg jo netop ikke at lave
om ! og andre gør det meget bedre end jeg kan ))

Ingen positive indslag om gode
> oplevelser. Heller ingen om diverse campingpladser (gode/dårlige). Og man
> kan bruge gruppen til langt mere oplysende indlæg,

Ja for søren Torben , det håber jeg da sandelig at man bliver ved
med. Jeg drager da også nytte af andres erfaringer og turbeskrivelser.
Jeg har da også af og til bidraget med oplysninger om noget som jeg
mener måske kunne være til gavn og nytte for andre. Men det er ikke
MIT formål med at skrive i debatgrupper.

end diverse gentagelser
> om DCU som jeg (vi) har forstået første gang du skrev om dette.
> Det var så min demokratiske ret til at udtale mig.

Ja og tak for din mening.

> Med venlig hilsen
> (og hvis du skulle få sur mave af den fede julemad, kan jeg anbefale
> natron!!

Heheheh Torben, humor er en god ting )

> Torben

Venlig hilsen
vener

Fra : Torbenth

Dato : 10-12-03 23:14

> Heheheh Torben, humor er en god ting )

Hej Verner.

Nu begynder det at ligne en debat og ikke tilsvining!!

Men ærlig talt, er det virkelig nødvendigt at skulle have samme mening som
dig for at være medlem af DCU.
Dermed ikke sagt at du ikke har ret.
Jeg blev medlem pga. de fordele som jeg får.
I mit forholdsvis lange liv (60 år) har jeg været med i mange foreninger,
dels som menigt medlem og dels som formand. Jeg har brugt (altfor) mange
timer på at forbedre forhold for andre uden anden tak end at der var nogle
som ikke var enige med mig og bestyrelsen og derfor skabte røre i
andedammen. Det skulle man så bruge en masse energi på for at overbevise de
øvrige om det (naturligvis *S) rimelige i mine antagelser og forslag. Ellers
var jeg nok heller ikke blevet valgt.
Det har jeg ikke kræfter til mere og vil nu bare nyde de goder jeg kan få
uden selv at skulle slås derfor.
Min holdning er bare, at hvis man er utilfreds med forholdene, må man
nødvendigvis møde op til generalforsamlingerne og fortælle om sine meninger.
Demokratiet gør at man kan ytre sig dér. Hvis andre har samme holdning som
dig burde det være muligt at komme til orde.
Jeg kan ikke udtale mig om de faktiske forhold i DCU, da jeg kun kender til
dem fra anden hånd og ikke selv har hørt de bemeldte herrers holdninger.
Men det er lidt ligesom i trafikken. Man ser alt for mange der kører med
hovedet under armen. De fleste kan se det, men derfra og til at skulle
stoppe hver dårlig bilist for at prøve at banke lidt fornuft ind i hovedet
på vedkommende, er der langt. Det vil give nogle frygtelige sammenstød. Men
det er da ikke det samme som at bifalde den forrykte kørsel. Og så håber man
på at politiet skrider ind.
På samme måde med DCU. Vi er mange som bare ønsker at leve i fordragelighed
og nyde tilværelsen.
Endnu engang så er det de mange enslydende indlæg fra din side som giver
anledning til angrebene på dig.
Hvorfor laver du ikke en underskriftsindsamling som kan indsendes til DCU?
Jeg skal gerne være den første (anden) som underskriver.
Så får du at se, hvor mange der ønsker at deltage aktivt.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 11-12-03 11:13

Hej Torben, tak for dit seriøse indlæg.

> Hej Verner.
>
> Nu begynder det at ligne en debat og ikke tilsvining!!

Torben jeg har aldrig tilsvinet nogen, hvis du mener det kan du så
ikke give mig et eksempel herpå. Jeg vil bede dig om at være fair her.
Jeg har i et indlæg brugt lidt grove ord, men det er EFTER at jeg er
blevet kaldt idiot og narhoved. Jeg har aldrig, når jeg har startet et
indlæg, anvendt grove ord og eller svinet et person til.
Torben når jeg f.eks. skriver at DCUs formand Bjarne Jensen censurerer
medlemmerne og han knægter ytringsfriheden m.m. er det så at svine
manden til? når det er de faktiske forhold jeg beskriver? Jeg skriver
IKKE og har ALDRIG skrevet om Bjarne Jensens som privat person, det
kunne jeg aldrig drømme om!
Kan du ikke give bare eet eksempel på, at jeg har svinet en person til
her i dette forum! (se nu bort fra dem som STARTEDE med at kalde mig
idiot, narhoved,mavesur m.m. dem kan jeg godt have SVARET lidt knotten
))

> Men ærlig talt, er det virkelig nødvendigt at skulle have samme mening som
> dig for at være medlem af DCU.

Nej for søren Torben, vi er alle gået ind i foreningen med hver vores
forudsætninger, og det er da helt i orden, også for mit vedkommende.
Men Torben DET udelukker jo ikke, at man godt kan være lidt solidarisk
med sine medcampister hvis de udsættes for pampermetoder !! mener jeg
)

> Dermed ikke sagt at du ikke har ret.

Ok.

> Jeg blev medlem pga. de fordele som jeg får.

Det synes jeg da er helt i orden Torben. Jeg blev også medlem hvor
disse fordele også var en del af mine kreterier for at blive medlem!

> I mit forholdsvis lange liv (60 år) har jeg været med i mange foreninger,
> dels som menigt medlem og dels som formand. Jeg har brugt (altfor) mange
> timer på at forbedre forhold for andre

Du må have være god til det siden de valgte dig )

Hvis du og medlemmerne har SAMME mening om at det ER forbedringer DU
foreslog er de jo nogle skarn at de ikke påskønner din indsats!
Men Torben grundstenen i demokratiet er IKKE at bestyrelsen ALLENE
vide hvad der er godt for medlemmerne!!! og så har medlemmerne bare
at finde sig i hvad 2-3 mand MENER er godt for dem! kan du se at du
med denne metode sætter demokratiet ud af kraft!
En Bestyrelse har i princippet kun EEN opgave! at varetage
medlemmernes interesser og IKKE egne interesser og meninger. Det er
præcis det der sker i DCU i dag. 2-3 mand kører fuldstandig sololøb
under dække af at det er en demokratisk proces der er i gang. Reelt
orienterer de en gang imellem den øvrige bestyrelse om hvad de HAR
besluttet og gennemført.

uden anden tak end at der var nogle
> som ikke var enige med mig og bestyrelsen og derfor skabte røre i
> andedammen.

Havde de ikke ret til at være uenige med dig Torben! var der flere som
var uenige med dig end enige! Jeg mener ikke at uenighed skal betegnes
som røre i andedammen så ER man allerede begyndt at nedgøre den
demokratiske proces! jeg mener faktisk at det er et sundhedstegn at
der er plads til alle.

Det skulle man så bruge en masse energi på for at overbevise de
> øvrige om det (naturligvis *S) rimelige i mine antagelser og forslag.

Ja for søren Torben, det er jo grundstenen i den demokratiske proces!
DEN proces foregår SLET ikke i DCU.

Ellers
> var jeg nok heller ikke blevet valgt.
> Det har jeg ikke kræfter til mere og vil nu bare nyde de goder jeg kan få
> uden selv at skulle slås derfor.

Det synes jeg er helt i orden, du har taget din tørn så det er jo
ligefrem meget fortjent Torben )) men Torben der er mange UNGE i
foreningen som burde lette r... og komme i gang med at ændre
forholdene i DCU til gavn for dem selv og de kommende campister, deres
egne børn.

> Min holdning er bare, at hvis man er utilfreds med forholdene, må man
> nødvendigvis møde op til generalforsamlingerne og fortælle om sine meninger.

Det er jeg 100% enig med dig i Torben. Men forudsætningen er jo, at
generalforsamlingen foregår efter demokratiets principper, og gør den
ikke det, er det rent tidsspilde.

> Demokratiet gør at man kan ytre sig dér.

Ja hvis man får lov!

Hvis andre har samme holdning som
> dig burde det være muligt at komme til orde.

Det er for tidligt endnu, der er for få medlemmer som har kendskab til
forholdene i DCU i dag, p.g.a. DCUs censur og lukkethed. AL kritik og
debat om demokratiet CENSURERES væk Torben så her har du
udgangspunktet for en generalforsamling.

> [...]
> det er da ikke det samme som at bifalde den forrykte kørsel. Og så håber man

Det var dæleme en god beskrivelse af de faktiske forhold ) det er
netop her jeg forsøger at sætte ind Torben. Når alle medlemmer kender
og kan SE og KONSTATERE hvad der foregår i DCU så er muligheden og
grundlaget for forandringer til det bedre, demokrati og en reel
forbrugerforening med medlemmerne i centrum.

> På samme måde med DCU. Vi er mange som bare ønsker at leve i fordragelighed
> og nyde tilværelsen.

Helt enig, det er også mit ønske, men jeg vil godt forsøge at være med
til at afskaffe pampermetoderne i DCU )

> Endnu engang så er det de mange enslydende indlæg fra din side som giver
> anledning til angrebene på dig.

Det har du nok ret i Torben, men når nogen henvender sig til mig med
spørgsmål, som du lige har gjort, er jeg jo så høflig at jeg forsøger
at svare dig så ærligt som jeg nu formår ) og så kommer der
naturligvis gentagelser.
Men Torben jeg synes at voksne mennesker som ikke kan lide emnet DCU
kan jo bare gå videre når de ser ordet DCU ! sværere er det jo ikke
)

> Hvorfor laver du ikke en underskriftsindsamling som kan indsendes til DCU?

Torben den siddende bestyrelse ville dø af grin hvis der kom en liste
med underskrifter. En lille gruppe medlemmer med nogle nye visioner
for fremtidens camping afholdte et aftalt møde med de 2-3 personer som
styrer DCU. Disse 2-3 personer afbrød midt i mødet fordi de ikke gad
høre på medlemmernes meninger og orientering om emnet!! 30 minutter og
så skred de bare !! Torben her har du dagens ledelsesform og dagens
demokratiske sitaution i DCU i dag.
Torben der er reelt kun een løsning, de 2-3 mand skal HELT ud af DCU
hurtigst muligt.

> Jeg skal gerne være den første (anden) som underskriver.
> Så får du at se, hvor mange der ønsker at deltage aktivt.

Tak for dit tilsagn ) det var venligt af dig Torben, men tiden til
den mulighed er der ikke endnu desværre.

> Med venlig hilsen
> Torben

Venlig hilsen
verner

Fra : Torbenth

Dato : 11-12-03 12:03

> Hej Torben, tak for dit seriøse indlæg.

> Torben jeg har aldrig tilsvinet nogen, hvis du mener det kan du så
> ikke give mig et eksempel herpå. Jeg vil bede dig om at være fair her.

Hej Verner.

Den kunne og blev desværre misforstået af dig. Det var ment helt generelt og
også for andre grupper. Det var ærgerligt.

> [...]
> Men Torben DET udelukker jo ikke, at man godt kan være lidt solidarisk
> med sine medcampister hvis de udsættes for pampermetoder !! mener jeg

Mon ikke medlemmerne er mere solidariske end du tror?
At de ikke giver dig ret her, kunne jo skyldes irritation over de mange
enslydende indlæg.
At give dig ret her i gruppen, hjælper ikke meget på forholdene i DCU, som
jeg endnu engang kun kender til ved at læse her i gruppen.
Hvad skal vi ellers gøre, bortset fra at møde op på generalforsamlingerne,
som iflg. dig heller ikke gavner?

> Du må have være god til det siden de valgte dig )

Ikke nødvendigvis, jeg har nok bare haft næsen for langt fremme og stillet
for mange spørgsmål. Pludselig er man valgt. Det er det letteste for
medlemmerne.

> Hvis du og medlemmerne har SAMME mening om at det ER forbedringer DU
> foreslog er de jo nogle skarn at de ikke påskønner din indsats!

Nej, men man bliver træt af at slås mod venstreorienterede(højre) metoder,
som kun bliver fremført for at lave ballade.

> uden anden tak end at der var nogle

> Det skulle man så bruge en masse energi på for at overbevise de
>

> Ja for søren Torben, det er jo grundstenen i den demokratiske proces!
> DEN proces foregår SLET ikke i DCU.

Måske ikke. Men det kan kun rettes på en generalforsamling, uanset hvor
enige vi kan være i denne gruppe.

> [...]
> foreningen som burde lette r... og komme i gang med at ændre
> forholdene i DCU til gavn for dem selv og de kommende campister, deres

Det har du ret i.

Jeg blev selv formand for Århus Billardklub i en alder af 26 år.

> Det er jeg 100% enig med dig i Torben. Men forudsætningen er jo, at
> generalforsamlingen foregår efter demokratiets principper, og gør den
> ikke det, er det rent tidsspilde.

Hvis man er mange nok, kan man gennemtvinge demokratiet på demokratisk
facon.

> [...]
> debat om demokratiet CENSURERES væk Torben så her har du
> udgangspunktet for en generalforsamling.

Her i gruppen bliver intet censureret væk og med en ordentlig debat kan
mange måske blive enige her. Men det er stadig på generalforsamlingerne det
skal frem.

> Men Torben jeg synes at voksne mennesker som ikke kan lide emnet DCU
> kan jo bare gå videre når de ser ordet DCU ! sværere er det jo ikke
> )

Det er for meget for langt. Vi er kun mennesker. Desuden kan man ikke skrive
indlæg med den forudsætning, at de kun bliver læst af mennesker som er enige
i vore egne synspunkter.

> [...]
> demokratiske sitaution i DCU i dag.
> Torben der er reelt kun een løsning, de 2-3 mand skal HELT ud af DCU

Hvis flertallet er imod en ændring, hvilket de åbenbart er, da du ikke får
flere tilkendegivelser, varer det nok længe før det ønske bliver opfyldt.

> Tak for dit tilsagn ) det var venligt af dig Torben, men tiden til
> den mulighed er der ikke endnu desværre.

Hvis du vil have flere over på din side, må du finde en anden måde at komme
med indlæggene på. Hvordan ved jeg ikke. Her må der være andre i gruppen som
kan hjælpe med til at løse problemet.

Med venlig hilsen

Torben

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 11-12-03 19:15

Hej Torben.

> Hej Verner.
>
> Den kunne og blev desværre misforstået af dig. Det var ment helt generelt og
> også for andre grupper. Det var ærgerligt.

Alt forladt nu er jeg klar over hvad du mener )

> Mon ikke medlemmerne er mere solidariske end du tror?

Det ville være dejligt hvis jeg tager fejl. Jo du har nok ret ! Det er
måske slet ikke her at problemet er! problemet er måske at få
medlemmerne til stemmeurnerne! DEN vil jeg lige tænke lidt mere over
), men alligevel Torben, så er der måske ikke tilstrækkeligt mange
som kender til problemstillingerne i DCU.

> At de ikke giver dig ret her, kunne jo skyldes irritation over de mange
> enslydende indlæg.

Måske rigtigt, måske skal der i stedet henvises til tidligere indlæg
end at skrive det een gang til, det er måske en løsning de utilfredse
kan leve med!

> At give dig ret her i gruppen, hjælper ikke meget på forholdene i DCU, som
> jeg endnu engang kun kender til ved at læse her i gruppen.

Her er jeg ikke helt enig med dig Torben. Enighed gør stærk er der et
gammelt ordsprog som siger. Jo flere som er enig og vil gøre noget, jo
før kan vi få stemt de 2 ud af DCU-huset (den tredie har vist fået job
i en anden forening).
Når der er tilstrækkelig mange som er enige kan man lægge en slagplan
for valg i alle 7 kredse når der er fundet nye kandidater til
tillidsposterne.
En ting er sikkert Torben, at hvis ingen gør noget som helst sker der
ingenting ))

> Hvad skal vi ellers gøre, bortset fra at møde op på generalforsamlingerne,
> som iflg. dig heller ikke gavner?

I første omgang mener jeg det gælder om at oplyse om forholdene i DCU
så den enkelte tager stilling, da de 2-3 personer i DCU-huset
censurerer AL debat om demokrati og kritik væk i medlemmernes eget
fagblad og på medlemmernes egen hjemmeside, ja så er dette forum det
eneste censurfrie debatforum hvor der ikke redigeres og censureres i
debatindlæggene. Her foregår den censurfrie og demokratiske debat.
Flere og flere vil deltage her når de opdager at de ikke bliver
censureret.
Dernæst drejer det sig om at finde kandidater som vil arbejde i
medlemmernes interesse og IKKE anvende pampermetoder imod medlemmerne.
En god dialog imellem bestyrelsen og medlemmerne er grundlaget for at
skabe en NY demokratisk forbrugerforening, efter min mening.
Derefter skal der ske det som du siger, så skal vi altså have
medlemmerne til at møde op og stemme på generalforsamlingerne i
Kredsene. Du har ret i at her sker de reelle ændringer, men
forarbejdet og forudsætningerne skal være i orden inden.

> Nej, men man bliver træt af at slås mod venstreorienterede(højre) metoder,
> som kun bliver fremført for at lave ballade.

Det er jeg enig med dig i. Ballade kan ingen bruge til noget som
helst.

> Måske ikke. Men det kan kun rettes på en generalforsamling, uanset hvor
> enige vi kan være i denne gruppe.

Det er jeg helt enig med dig i.

men Torben der er mange UNGE i

> Det har du ret i.
>
> Jeg blev selv formand for Århus Billardklub i en alder af 26 år.

Ja, og der er garanteret mange gode unge kandidater i vores forening,
vi skal "bare" have dem frem på arenaen )

> Hvis man er mange nok, kan man gennemtvinge demokratiet på demokratisk
> facon.

Lige præcis, og det er det jeg forsøger at skabe efter bedste evne. Vi
skal være mange nok INDEN vi møder til generalforsamlingen.

> Her i gruppen bliver intet censureret væk og med en ordentlig debat kan
> mange måske blive enige her. Men det er stadig på generalforsamlingerne det
> skal frem.

Helt enig, det er den proces jeg forsøger at starte.

> Det er for meget for langt. Vi er kun mennesker. Desuden kan man ikke skrive
> indlæg med den forudsætning, at de kun bliver læst af mennesker som er enige
> i vore egne synspunkter.

Det er jeg klar over, derfor vil jeg også gerne i dialog med dem som
er uenige i mine synspunkter (på et seriøst, venligt og voksent
niveau).

> Hvis flertallet er imod en ændring, hvilket de åbenbart er, da du ikke får
> flere tilkendegivelser, varer det nok længe før det ønske bliver opfyldt.

Jeg tror at rigtig mange medlemmer ikke kender til de metoder som DCU
bliver drevet på i dag. Jo mere der oplyses om forholdene og jo mere
der snakkes om problemerne ude på campingpladserne og i forskellige
fora jo hurtigere går det med at samle flertal for forandringer.

> Hvis du vil have flere over på din side, må du finde en anden måde at komme
> med indlæggene på. Hvordan ved jeg ikke. Her må der være andre i gruppen som
> kan hjælpe med til at løse problemet.

Det kan godt være at du har ret. Forslag fra andre er meget velkommen
)

> Med venlig hilsen
>
> Torben

Venlig hilsen
verner

Fra : Torbenth

Dato : 11-12-03 21:37

> [...]
> ), men alligevel Torben, så er der måske ikke tilstrækkeligt mange
> som kender til problemstillingerne i DCU.

Har tænkt en del over problematiken. Hvorfor er der ikke flere som deltager
i debatten.
Det kunne bl.a. skyldes, at det kun er en lille del af DCU medlemmerne som
bruger computeren til andet end at sende en mail og surfe lidt på nettet.
Det er bare en fornemmelse jeg har. Behøver ikke at være rigtig.
Rigtig mange af dem jeg kender, er ikke klar over at vi har nyhedsgrupper,
hvor man kan snakke om alt mellem himmel og jord.
Og igen mange er slet ikke klar over at nyhedsgrupperne er opdelt efter
emne.
Der er måske kun en brøkdel af DCU medlemmerne, som kigger i vores gruppe.
Og så bliver det svært at samle et flertal denne vej.

For mig at se, må løsningen være at tage ordet på en generalforsamling og
fortælle, at i dk.fritid.camping bliver DCU problemerne diskuteret. På denne
måde får en masse mennesker at vide, at nyhedsgrupperne eksisterer og at de
dér kan diskutere uden censur.

Hermed har jeg egentligt også svaret på resten.

Idealisme er en god ting. Men hvem tror du bliver mest skuffet? En idealist
(optimist) eller en pessimist.
Det gør idealisten.
Pessimisten har forudset skuffelsen.

Mvh.
Torben

Fra : trille

Dato : 11-12-03 23:31

Hej

Jeg tror der er mange der ser hvad der bliver skrevet her i NG, men de
blander sig ikke i debatterne.
Jeg skriver meget sjælden, og jeg svare kun på noget jeg ved noget om, og
ikke alt det med, at man har
hørt noget andre har skrevet - mener - siger.

God jul til alle.

trille

"Nu bliver jeg nok overfaldet, af en eller anden."

Fra : Torbenth

Dato : 11-12-03 23:42

"trille" <trille_03@-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg tror der er mange der ser hvad der bliver skrevet her i NG, men de
> blander sig ikke i debatterne.

Hej Trille.

Det er det man ikke kan vide. Og hvad er mange? Og i forhold til antal DCU
medlemmer?
At vi måske er 50-100 DCU medlemmer som er med i denne gruppe er ikke
ligefrem mange, hvis det drejer sig om at skaffe sig indflydelse på en
generalforsamling.
Og disse måske 50-100 medlemmer er fordelt over hele landet. DCU er inddelt
i kredse osvjv kan man kun deltage i en generalforsamling i sin egen kreds.

Med hensyn til at blande sig i debatter og hvad man kun har hørt på anden
hånd - jamen så var der meget vi ikke kunne snakke med om. Men det gør vi
alligevel, for på et eller andet tidspunkt kommer man ind til kernen i
tingene.

> "Nu bliver jeg nok overfaldet, af en eller anden."

Nej, hvorfor dog det.
Du har da ligeså meget ret til at sige din mening som vi andre.

Mvh.
Torben

Fra : Sten bo

Dato : 12-12-03 10:13

trille wrote:
> [...]
>
> God jul til alle.
>
> trille
>
> "Nu bliver jeg nok overfaldet, af en eller anden."

Utrolig spændende

Et citat fra http://www.olestig.dk/ taget ud af en artikel om Deep Blues
Sejr Over Kasparov:

Det kendetegnende ved den menneskelige intelligens er nemlig ikke evnen til
logisk og matematisk tænkning, men - tværtimod kunne man næsten fristes til
at sige - evnen til at mene noget om ting man ikke har tilstrækkeligt med
informationer til at mene noget kvalificeret om. Evnen til at forstå og
foregribe hændelser på for ringe et grundlag.
Det gør vi ved hjælp af metaforer, vi forstår det nye og ukendte ved
hjælp af det gamle. Vi overfører betydninger fra et erfaringsområde til et
andet.
klip slut

Så at sige alt her i verden afgøres på et meget løst grundlag -
propaganda,
reklamer, agitation går utrolig meget på at få modtageren til at genkende
historien som selvoplevet. - og sympatisk.
Studier af vidneforklaringers værdi viser, at vores hukommelse så at sige
indspiller alle erfaringer, oplevelser _igen og igen_ og over tid tilfører
de rettelser man har brug for. De stadige gentagelser underbevidstheden
gennemspiller historien i redigeret udgave flettes selvfølgelig ind i det
oplevede, så det før eller siden skifter plads med det faktisk oplevede.At
det ikke lige er den konkrete sag og kendsgerningerne fra den, betyder ikke
så meget. Hypnosen - gentagelserne - bevirker at tingene smelter sammen i et
mønster der lyder sandsynligt - og ønsket.
Og vi vælger selvfølgelig helst sympati historien og holder os til den.
Har aldrig set en reklame/ information der spiller på det afskyelige, idet
folk springer fra efter det første sekund - Det her gider vi ikke. !
( Derfor kriseterapi efter ulykker går på at fortælle historien igen og igen
til omgivelserne. Man retter efterhånden det helt ubærlige fra).

Jeg har bemærket at X ikke er kommet med et eneste selvoplevet eksempel, men
trængt, byggede på referatet på Stages hjemmeside.
http://www.stage.dalbynet.dk/index.html

Al sympati for den og jeg har ikke set et eneste indlæg der imødegår
indholdet der. Stage har med sine tydelig markerede personlige vurderinger
lagt navn til sandhedsværdien, hvor vi ved gennemlæsningen kan leve os ind
mødet og sammenligne med de møder vi selv har været med til og vurdere om vi
syntes det gik rigtig til.. Holdningen derefter .- hvad der skal ske, hvis
der skal ske noget, afhænger så utrolig meget om man har sympati for
personerne det gik ud over. Her på nogle gamle møder der åbenbart endte
uforløst for nogle af deltagerne. Men også i bred forstand for alle
medlemmerne i DCU - hvis de da ellers er interesseret

Blev man trynet, var der for mange tricks, og var der grund til det. Er det
deres egen skyld, fordi man "trættede" forsamlingen og hvad er det for
noget alt sammen ?
Betyder det noget for mig og min familie.

Vi har set en hel del svar.

Kommer der nogle "medspillere" ind på banen med en stil der for de fleste
dels virker utrolig usympatiske, men også gennem indlæggene afslører at man
tilsyneladende bare skriver for at lave rav i den, sværter det hele
debatten, sådan at hovedparten afstår fra at læse, og dermed ta stilling -
da det virker usympatisk. Ja, laves der brok nok -vælger mange selvfølgelig
nyhedsgruppen fra og fra begyndelsen havde jeg en fornemmelse af, at man
simpelthen ville lukke debatgruppen med en stil der får folk til at springe
fra. Der er vist et par forhistorier - ikke ? Hvad er X for en størrelse. ?
Bemærk, at nogle først begynder at ta Xet alvorligt når tonen nærmer sig den
man selv holder af og respekterer, og taget indledningen i mente håber jeg
kraftigt at man besinder sig og filtrerer uvæsentlig grums fra. Reager ikke
på "tilråbene" - historien har et par eksempler på udfaldet af "møder" med
støjende mødedeltagere..

Forstår godt at trille er forbeholden.

mvh sten bo

og god jul

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 12-12-03 17:56

> [...]
> informationer til at mene noget kvalificeret om. Evnen til at forstå og
> foregribe hændelser på for ringe et grundlag.

Lommefilisofi og rent sludder og vrøvl.

> Så at sige alt her i verden afgøres på et meget løst grundlag -
> propaganda,

En påstand der grænser til det latterlige, nej den ER latterlig.

> Studier af vidneforklaringers værdi viser, at vores hukommelse så at sige
> indspiller alle erfaringer, oplevelser _igen og igen_ og over tid tilfører
> de rettelser man har brug for.

Hvor har du læst det sludder? Du forstår ikke hvad du skriver om. Ole
Stigs betragtninger går på hvordan hjernen bearbejder visuelle
SYNSINDTRYK !!
her i DETTE forum debatterer vi holdninger, meninger og synspunkter
kan du nu få øje på dine fejlfortolkninger!

> Jeg har bemærket at X ikke er kommet med et eneste selvoplevet eksempel,

Så skulle du læse X`ses indlæg en gang til.

men
> trængt, byggede på referatet på Stages hjemmeside.
> http://www.stage.dalbynet.dk/index.html

Forkert , givet som en SUPPLERENDE oplysning om, at andre end X har
haft denne oplevelse.

> Al sympati for den og jeg har ikke set et eneste indlæg der imødegår
> indholdet der.

Nej vel ! det understøtter X`ses oplevelser og udsagn ik! ))

> [...]
> mødet og sammenligne med de møder vi selv har været med til og vurdere om vi

Så har du forstået formålet med udsagnet, og din hjerne har reageret
på oplysningerne ! X`ses formål er nået.

Holdningen derefter .- hvad der skal ske, hvis
> der skal ske noget, afhænger så utrolig meget om man har sympati for
> personerne det gik ud over.

Forkert, det afhænger af hvad din hjerne fortæller dig hvad der er
rigtigt og hvad der er forkert. Hvad du kan forstå og hvad du ikke kan
forstå. Konklusionen bliver summen af din viden og erfaring og hvad du
ønsker.

Her på nogle gamle møder der åbenbart endte
> uforløst for nogle af deltagerne. Men også i bred forstand for alle
> medlemmerne i DCU - hvis de da ellers er interesseret

Det er de jo desværre ikke , det er dokumenteret her i dette forum.

> Blev man trynet, var der for mange tricks, og var der grund til det. Er det
> deres egen skyld, fordi man "trættede"

Ja sandheden, demokratiet og den samfundsskabte virkelighed er ikke
altid lige let at kapere.

> Betyder det noget for mig og min familie.

Sandsynligvis ja, men ikke nok til at man vil reagere!

> Vi har set en hel del svar.

> Kommer der nogle "medspillere" ind på banen med en stil der for de fleste
> dels virker utrolig usympatiske,

Jeg vil hellere kalde dem modspillere, de kommer ind på banen uden at
ville debattere EMNET, men svine personer til og forsøge at nedgøre
dem er formålet.
En gammel psykolog har engang sagt, at hvis et barn er blevet trynet
og mobbet hele sin barndom vil barnet pålægge sig selv
skolelærerrollen som voksen og forsøge at belære alle andre individer
om alting, de påtager nu sig selv rollen som trynere, de er ikke i
stand til at fokusere på et emne.

> [...]
> tilsyneladende bare skriver for at lave rav i den, sværter det hele
> debatten, sådan at hovedparten afstår fra at læse, og dermed ta stilling -

Helt enig det virker utrolig usympatisk, men personfnidder og jeg
bedre vide END ALLE ANDRE holdning = skolelærerholdning er desværre
deres dagsorden. Vi kan kun håbe på at Yèrne går tilbage til IGNORE og
BLIVER der ))

Hvad er X for en størrelse. ?

Han er det stik modsatte af Y!

> Bemærk, at nogle først begynder at ta Xet alvorligt når tonen nærmer sig den
> man selv holder af og respekterer,

Forkert det var først da Yèrne gik på ignore ! Prøv at læse ALLE X`ses
indlæg igen og du vil konstatere at ALLE indlæg er holdt i en god
tone. Hvis din opfattelse er anderledes så dokumenter din forkerte
påstand ) ELLER VIL DU SPREDE GRUMS!!

og taget indledningen i mente håber jeg
> kraftigt at man besinder sig og filtrerer uvæsentlig grums fra.

Helt enig, Yèrnes grums kan vi ALLE godt undvære. Vi vil have
bogstaver der vil være med til at debattere emnet og IKKE
personfnidder som du OGSÅ er godt i gang med! Hvad er dit formål med
det ? GRUMS? er DU klar over hvad EMNET i tråden er?

> Forstår godt at trille er forbeholden.

Det forstår jeg også, men Trine du kan være helt rolig ALLE Yèrne står
på IGNORE ))

> mvh sten bo
>
> og god jul

Venlig hilsen med ønsket om en rigtig Glædelig Jul samt et godt og
lykkebringende Campingnytår til alle.
verner

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 13-12-03 08:00

trille wrote:
> [...]
> om, og ikke alt det med, at man har
> hørt noget andre har skrevet - mener - siger.

Hej Trille

Du har ganske ret, jeg svarer også kun på noget jeg ved noget om. Nu er
denne NG ikke den værste hvad det angår, men i nogle NG har jeg opfattelsen
af, at nogle mener de skal besvare alle spørgsmål, så skidt med indholdet i
svaret.

--
Med venlig hilsen og god jul til jer alle.
Ebbe

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 13-12-03 14:29

> [...]

> bruger computeren til andet end at sende en mail og surfe lidt på nettet.

Ja det er måske det rigtige svar. En undersøgelse har vist at ca. 66%
af DCUs
165.000 medlemmer har PC og adgang til internettet, så mange har jo
muligheden hvis de ønsker det, at reagere og deltage i debatter om DCU
relaterede emner.

> Det er bare en fornemmelse jeg har. Behøver ikke at være rigtig.

Torben jeg tror du har ret i din antagelse.

> [...]
> hvor man kan snakke om alt mellem himmel og jord.
> Og igen mange er slet ikke klar over at nyhedsgrupperne er opdelt efter

Jeg tror du har fuldstændig ret. Man skal jo kende den specielle
procedure for at deltage i en nyhedsgruppe. Jeg tror også at mange der
kommer herind bliver forskrækket og stødt over, at de i den grad
bliver nedgjort og belært som børn hvis de begår en procedure fejl!
Ikke alle finder sig i at blive nedgjort af bestemte personer.
Jeg er overbevist om, at du har ret i at ikke mange har kendskab til
denne nyhedsgruppe.
Vi har to fantastiske campinghjemmesider, Hans Jørgens og Hans
Duggens! det ville være rart hvis de to ville slå et større slag for
denne nyhedsgruppe for voksne campister ))
Jeg tænker en del over hvordan man kan udbrede kendskabet til
nyhedsgruppen her. Mon en løsning kunne være, at sende en mail til
hver eneste af samtlige 84 folkevalgte
repræsentanter/tillidsrepræsentanter i DCUs bestyrelse! så kikker de
GARANTERET herind ! tror jeg )) om ikke andet så af bar
nysgerrighed ) og hvis der debatteres emner som fanger deres
opmærksomhed kan det ikke undgås, at de debatterer det med venner og
bekendte ude over hele landet i de 7 kredse! Man kunne jo bare stille
dem alle sammen samme spørgsmål og så henvise til denne nyhedsgruppe!
alle deres E-mailadresser står på DCUs kredse siderne.

> Der er måske kun en brøkdel af DCU medlemmerne, som kigger i vores gruppe.
> Og så bliver det svært at samle et flertal denne vej.

Det har du helt ret i. Jeg er sikker på, at rigtig mange af de 66%
medlemmer med internetadgang jævnligt besøger vores forening DCUs
hjemmeside CampisterImellem. Ret beset var det jo lige præcis der DCU-
debatten burde foregå! Men Torben, ikke EET ENESTE af vores to`s
indlæg, endsige bare enkelte sætninger eller ord ville komme igennem
Bestyrelsens CENSUR. Hvis der er nogen som tvivler på min påstand, så
prøv at skrive et af vores indlæg ordret af, og forsøg at få det
igennem DCUs Bestyrelses censurering! det lykkedes garanteret ikke.

> [...]
> måde får en masse mennesker at vide, at nyhedsgrupperne eksisterer og at de

Det får du garanteret ikke lov til at sige Torben. Du kan på forhånd
se hvad reaktionen vil blive!
Du kan skrive et indlæg på DCU-medlemmernes hjemmeside
CampisterImellem og fortælle, at i dk.fritid.camping bliver DCU
problemer,demokrati og Love og vedtægter debatteret UDEN at der
redigeres og censureres i indlæggene!

Torben en sådan orientering vil ALDRIG slippe igennem DCU-bestyrelsens
censur.
Jeg vil sætte en kasse øl på højkant med enhver som vil forsøge og som
LYKKEDES at få det igennem DCU censuren! ))

> Hermed har jeg egentligt også svaret på resten.

ja og mange tak for det Torben. Dig ville jeg gerne møde på en
campingplads og nyde en øl eller vand sammen med dig ) godt
selskab kan man ikke få for meget af )

> Idealisme er en god ting. Men hvem tror du bliver mest skuffet? En idealist
> (optimist) eller en pessimist.
> Det gør idealisten.
> Pessimisten har forudset skuffelsen.

Heheheh, det er så sandt så sandt Torben )

> Mvh.
> Torben

Venlig hilsen
verner

Fra : KHH

Dato : 11-12-03 11:14

Hvorfor pokker kunne i ikke tale pænt til hinanden første gang.

I kan jo godt finde ud af, at tale pænt med hinanden.

Fra : Torbenth

Dato : 11-12-03 12:22

"KHH" <karlheinzs@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor pokker kunne i ikke tale pænt til hinanden første gang.
>
> I kan jo godt finde ud af, at tale pænt med hinanden.

Fuldstændig rigtigt. Men jeg mener nu ikke mit indlæg var slemt.
Jeg skulle ikke have brugt ordet mavesure.
Var bare blevet irriteret over den dårlige tone i mange indlæg. Vi burde
være kloge nok til at tale pænt til hinanden (det skal jeg nok selv
efterleve fremover).
Men nu går det heldigvis fint og vi får nogle synspunkter frem som måske kan
bruges af andre.
Hvis forholdene er som beskrevet, er det nødvendigt at få dem ændret,
hvilket kun kan ske på generalforsamlingerne.
Forresten tager vi på Hesselhus 2. juledag og frem til efter nytår. Bortset
fra nytårsaften.
Sidste week-end var vi nok 120 personer til fællesspisning, det var
hyggeligt.

Forresten har Ajstrup Camping skiftet ejer i år. Folk der har været
fastliggere i mange år bliver smidt ud for et godt ord.
Der har været en del avisskriverier herom. Det tegner ikke godt for
fremtiden.
Vi har valgt en anden campingplads fremover, men det ved ejeren ikke endnu.
Vi har lige fået indbydelse til den nye sæson.
Jeg kan ikke anbefale denne campingplads, da man ikke kan tillade sig at
have en anden mening end ejerens.
Der blev stiftet en forening for fastliggere og svjv. er samtlige
bestyrelsesmedlemmer incl. formand og initativtager smidt ud.
De havde i løbet af sommeren kommet med forslag til hvor det bedst kunne
betale sig at investere i forbedringer for at hjælpe. Men denne ejer ved
bedst selv mht. campingfolk. Han er tidligere IT mand på topplan, og dér
lærer man sandelig campingfolk/pladser at kende. Eller gør man.

Mvh.
Torben

Nå, men det var et sidespring, men også hvad denne gruppe kan bruges til.