MS Windows
briani 27239
arghhhh mit firewirekort virker ikke mere ~
Fra : Jakob

Dato : 08-12-03 23:55

Jeg er ved at være noget træt af winXP. Indtil fornylig virkede mit pci
sandberg firewirekort fint, men efter en geninstallering af xp nægter
det at fungere.

Når jeg går ind i enhedshåndtering står der under "IEEE 1394
værtscontrollere" et "NEC OHCI compliant IEEE 1394 værtscontroller"

Men derudover er der under "netværkskort" et "1394-netværkskort #2"
markeret med gult udråbstegn, ud over mit almindelige netværkskort.

Jeg har haft firewire kortet ude og inde igen, men lige lidt hjælper
det. Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke igen.

Hygge

Jakob

Fra : bme

Dato : 08-12-03 23:59

> Jeg har haft firewire kortet ude og inde igen, men lige lidt hjælper
> det. Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke igen.

Har du installeret servicepack1 ???

/bo

Fra : Jakob

Dato : 09-12-03 01:23

In article <Wm7Bb.666$I54.359@news.get2net.dk>, bms@post10.tele.hej
says...

> Har du installeret servicepack1 ???

Ja det har jeg, den er med på min installationscd. Skal man installere
bundkortsdrivere etc. igen efter geninstallation (reperation), kan ikke
rigtigt se hvordan man kan se om de mangler, men systemet kører sådan
set udemærket, pånær det her med firewire.

Jakob

Fra : Anon

Dato : 09-12-03 02:55

> Ja det har jeg, den er med på min installationscd. Skal man installere
> bundkortsdrivere etc. igen efter geninstallation (reperation)

Ja. Det kunne også godt tyde på, at problemet ligger her...

Anon

Fra : Jakob

Dato : 09-12-03 11:03

In article <br39pv$e9c$1@gnd.k-net.dk>, smack.fucking@spammers.invalid
says...

> Ja. Det kunne også godt tyde på, at problemet ligger her...

Jeg har nu geninstalleret mine bundkortsdrivere, men lige lidt hjalp
det.

Hvordan kan man teste om et sådant kort virker. Jeg har prøvet at
importere video med flere forskellige programmer, men ingen af dem kan
se enheden, men i enhedshåndteringen er der godt nok et "NEC OHCI
compliant IEEE 1394 værtscontroller" ??

MVH

Jakob