sår
Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-03 20:49

Hej
Min hankat har fået et sår på skulderen. Jeg tror at det må være fra en
hunkat, han lige har haft på besøg
Men problemet er, at han kradser det større og større. Findes der noget vi
kan smøre på, min mand mente at Aloe Vera kunne være godt (vi har en
plante)?
Det hjælper jo ikke noget med en krave, for såret sidder på den "forkerte
side".
Hilsen Vibeke

Fra : Vibeke

Dato : 08-12-03 21:33

> Men problemet er, at han kradser det større og større. Findes der noget vi
> kan smøre på, min mand mente at Aloe Vera kunne være godt (vi har en
> plante)?

Jeg har hørt om bitter-spray, som er noget man sprøjter på og så har det en
ubehagelig smag, som skulle få dyrene til at lade være med at slikke. Jeg
har dog aldrig prøvet det - men måske var det værd at prøve.

Her er et link til det :
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=341/sprog=1/item=yes/ det
kan sikkert også fås hos den lokale dyrlæge. - og det er jo ikke så dyrt :)

Mvh
Vibeke

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-03 22:02

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> kan sikkert også fås hos den lokale dyrlæge. - og det er jo ikke så dyrt

Hej
Tak for svaret, det kunne da være en ide.
Hilsen Vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-12-03 01:16

In article <3fd4d956$0$24833$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det hjælper jo ikke noget med en krave, for såret sidder på den "forkerte
> side".

Hvad med "kjolekraven"? Denise har et billede i sit album som jeg
tillader mig at henvise til:

Ellers tror jeg da også Aloe Vera kunne være godt - især hvis såret
kunne få noget ro...

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-12-03 11:29

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med "kjolekraven"? Denise har et billede i sit album som jeg
> tillader mig at henvise til:

> Ellers tror jeg da også Aloe Vera kunne være godt - især hvis såret
> kunne få noget ro...
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Hej
Nej, det duer ikke
Det er ikke fordi at han slikker i såret for det sidder på skulderen,
nærmest oppe imellem skulderbladene. Så bittersprayen kan nok heller ikke
bruges.
Han kradser sig med bagbenet.
Hvordan skal jeg bruge Aloe Veraen? Jeg har en plante med lange slanke
blade.
Hilsen Vibeke

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-12-03 12:03

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruges.
> Han kradser sig med bagbenet.
> Hvordan skal jeg bruge Aloe Veraen? Jeg har en plante med lange slanke

Hej Vibeke.

Hvad med sådan en sok, som Louise skriver om længere oppe (indlæg:
"HJÆÆÆLP!")?

M.h.t. Aloe Veraen, så tager du et blad af planten og flækker det på langs
med en kniv. Når du så trykker på bladet, så kommer der sådan en slags gelé
ud, og det smører du bare direkte på huden. Hvis du ikke bruger det hele på
en gang, pakker du bare resten ind i et stykke staniol og kommer det i
køleskabet. Det kan sagtens holde sig i et par dage.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-12-03 12:05

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> en gang, pakker du bare resten ind i et stykke staniol og kommer det i
> køleskabet. Det kan sagtens holde sig i et par dage.

Hej Helle
Tak for hjælpen !
Jeg prøver med det samme, ellers må han have en sok på (så er det nok ikke
sikkert at hunkattene finder ham så charmerende )
Vibeke

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-12-03 12:43

> [...]
> Jeg prøver med det samme, ellers må han have en sok på (så er det nok ikke
> sikkert at hunkattene finder ham så charmerende )

Hej Vibeke.

Hvis nu det alligevel ender med sokken, så vil jeg forslå dig at fortsætte
med Aloe Veraen. Såret heler hurtigere på den måde. Og så kan han jo
hurtigere komme af med sokken og genvinde sin dametække .

Held og lykke med det !

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-12-03 13:00

In article <3fd5a772$0$17618$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> Han kradser sig med bagbenet.

Aha på den måde...
Ja så må han jo nok have bodystocking på
Om Aloe Vera så har Helle jo svaret. Jeg vil bare tilføje at jeg ved
dyrlægerne har en Aloe spray til dyr, som skulle være god til meget.
god bedrring til den sårede kriger

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-12-03 13:08

> [...]
> god bedrring til den sårede kriger
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ja, så prøvede jeg med Aloe Vera efter Helles opskrift
Men det blev bare endnu værre, nu har han igen kradset sig, så "blodet
flyder" (overdrivelse fremmer forståelsen). Men Aloe´en renser vel
alligevel?
Han må altså have en sok på, stakkels dreng
Hilsen Vibeke