Hvordan trænes en hund til at være hjemme?
Fra : Jimmy

Dato : 08-12-03 20:49

Hej

Kan man give nogle generelle vejledninger i hvordan man lettest træner en
hund til at være hjemme når man er på arbejde?

En dyrlæge sagde til os, at man skal give den et par kiks når man går og
kommer.
Man skulle ikke gøre noget stort nummer ud af at man kommer og går, da den
ikke skal tro det er en opgave den har udført. Det skal blot blive rutine.

Samtidig skulle man i starten gå fem minutter når den har lagt sig til at
sove og derefter trappe det op.

Der er sikkert lige så mange meninger om dette som om alt andet, men det
ville være fint at høre jeres mening og supplement.

Mvh
Jimmy

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-03 20:56

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er sikkert lige så mange meninger om dette som om alt andet, men det
> ville være fint at høre jeres mening og supplement.

Hej
Vores ene hund var ikke så god til at være alene hjemme. Herinde var der
nogle, der anbefalede at tage en rørknogle og fylde med leverpostej og
derefter putte den i fryseren. Sådan et frossent ben kan hunden få lang tid
til at gå med og bagefter er den dejlig træt. Det virkede fint for vores
hund, der nu fint kan være alene hjemme.
Hilsen Vibeke

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 08-12-03 21:29

On Mon, 8 Dec 2003 20:48:31 +0100, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote:

>Hej
>
>Kan man give nogle generelle vejledninger i hvordan man lettest træner en
>hund til at være hjemme når man er på arbejde?

For 89 kr. kan du få bogen "Hunden alene hjemme" af Roger Abrantes som
giver en step by step metode til at træne hunden i at være alene
hjemme.

Mvh
Søren

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-12-03 23:12

Hej Jimmy

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse
> Der er sikkert lige så mange meninger om dette som om alt andet, men det
> ville være fint at høre jeres mening og supplement.

Ja, det har du nok ret i

Jeg går udfra det er en lille hvalp der skal lære at være alene hjemme?
Start næsten med det samme i får hvalpe hjem ( en dag eller to efter i har
fået hunden hjem ). På et tidspunkt hvor hunden er optaget af noget andet,
forlader du den, f.eks bare ved at gå ud af døren og ind igen. kom tilbage
inden hunde rigtig har opdaget at du er væk, for begynder den at pive, og du
komme tilbage, vil den tror at du altid vil komme igen når den piver.

Ros hunde

Fortsæt på den måde, og lad så hunde opdage at du går, men kommer med det
samme igen. Ros, ros og atter ros

forlæge tiden lidt efter lidt, tilsidst kan den være alene

Man kan f.eks sætte ord på når hunden er blevet lidt sikker i at være alene,
f.eks ved at sige "kan du passe på huset". Det bruger vi her i huset,
samtidig med at Nicki får en kiks.
Nicki ved godt, at hvis vi lukker dørene til stuen, arb. værelset og
soveværelset, skal han være alene, så lægger han sig op i sin kurv. At han
så først spiser kiksen når vi kommer hjem igen, er en helt anden sag

held og lykke med træningen

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Per

Dato : 08-12-03 23:34

On Mon, 8 Dec 2003 23:12:25 +0100, Bolette Nielsen wrote:

> [...]
> komme tilbage, vil den tror at du altid vil komme igen når den piver.

Det er nok ret centralt. Hvis hunden når at begynde at pibe er det vigtigt
at vente til den er holdt op igen og så belønne den ved at komme når den er
faldet til ro.

MVH Per, Odense