mit cd-drev er DÅMT
Fra : lykke

Dato : 08-12-03 19:58

.. det har ellers virket ok lige nu, men nu får jeg meldingen: der er ikke
adgang til E:\ Enheden er ikke klar.
Jeg er EDB-spasser, så al hjælp til problemsøgning må gerne være på
tumbeniveau.
indtil nu har jeg prøvet at genstarte mange gange uden held.
E drevet ER registreret under "denne komputer".
Jeg kan sagtens åbne og lukke for "skuffen" og der er et lys, der blinker
meget kortvarigt, når jeg gør det.
Hvad gør jeg nu?
Hilsen en stakkels kvinde ;)

Fra : Nobody

Dato : 08-12-03 20:03

Husker du at den blanke side af cd'en skal vende ned ad :D

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 20:27

> . det har ellers virket ok lige nu, men nu får jeg meldingen: der er ikke
> adgang til E:\ Enheden er ikke klar.

Har du prøvet med flere forskellige CD'er? Viser den navnet på CD'en inde i
Denne Computer? Fx. "Feriebilleder (E:)".

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Leony

Dato : 08-12-03 21:03

In news:br2hbc$393$1@news.net.uni-c.dk,
lykke <lykke@lykkeland.dk> typed:

> . det har ellers virket ok lige nu, men nu får jeg meldingen: der er
> ikke adgang til E:\ Enheden er ikke klar.
> Jeg er EDB-spasser, så al hjælp til problemsøgning må gerne være på
> tumbeniveau.

Prøv at slette cd-drevet i enhedshåndteringen.
Start -> indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> Faneblad
enhedshåndtering.
Marker dit cd-drev og vælg fjern. Genstart computeren.
Så skulle den gerne finde dit cd-drev og installere det igen.

Hvis du bruger XP, så kommer du ind i enhedshåndteringen sådan her (ved
klassisk visning):
Start -> indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> Faneblad Hardware ->
Enhedshåndtering.

> Jeg kan sagtens åbne og lukke for "skuffen" og der er et lys, der
> blinker meget kortvarigt, når jeg gør det.

Det lyder meget normalt.

Prøv i øvrigt at poste dit spørgsmål i news:dk.edb.hardware.cd-rom i den
gruppe snakkes der kun cd-rom drev og brændere, så chancen for svar er
noget større i den gruppe.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/