MS Windows
briani 27239
TwinView -> sort sort
Fra : Anon

Dato : 08-12-03 19:56

Windows 2000. Asus grafikkort (V????) med tvout.
Da twinview blev aktiveret for at få billedet op på tv'et forsvandt
billedet på pc-skærmen samtidig med at der blot et flimmer på tv'et
(sandsynligvis fordi den ikke bryder sig opløsning/opdateringfrekvens). Nu
er problemet, at der stadig er sort (pc)skærm efter en genstart - og tv'et
er heller ikke meget bedre. Nogle forslag til hvordan de oprindelige
indstillinger genetableres (resettes)? Det skal tilføjes, at maskinen godt
kan startes i fejlsikret tilstand, men at ændre på skærmindstillingerne her
(opløsning + farver) ændrer ikke på twinviews indstillinger (som ikke er
tilgængelige i fejlsikret tilstand) når computeren startes normalt op igen.
En løsning kunne måske være, at starte maskinen op med et andet grafikkort -
men jeg ved ikke om twinview er blevet defaultet når man skifter kortet
tilbage igen. Men desværre er det ikke umiddelbart muligt at skifte kortet
(da det er familie-fjern-support), så hvis nogen har idéer til hvordan
problemet kan løses uden at man piller ved hardware, ville det være fjong.

Anon

Fra : Anon

Dato : 08-12-03 20:17

"Anon" <smack.fucking@spammers.invalid>:...
> Windows 2000. Asus grafikkort (V????) med tvout.

Og så ændres historien en smule, da det rent faktisk er et WinFast MX 64
kort i stedet.

Anon

Fra : bme

Dato : 08-12-03 20:52

På mit grafikkort skifter den tilbage til vga hvis man piller stikket ud af
tv udgangen. Har du prøvet det?

/bo

Fra : Anon

Dato : 08-12-03 20:57

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
> På mit grafikkort skifter den tilbage til vga hvis man piller stikket ud
af
> tv udgangen. Har du prøvet det?

Tak for det hurtige svar. Jeg havde faktisk også regnet med at det løste
problemet, men det gjorde det til min overraskelse ikke da vi prøvede.

Anon