SE T68i på nettet via Palm m125
Fra : Allan Bach

Dato : 08-12-03 17:38

Som subject

Har ledt lidt efter det på nettet efter subject, men kan ikke rigtig finden
noget!

Jeg skal forbinde via IR

Hvor finder man software... helst shareware eller andet gratis

Skal man have et internetabonnement for at koble op eller kan det lade sig
gøre på anden måde som med WAP?

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør?

På forhånd tak

- Allan

Fra : JMo.

Dato : 08-12-03 18:13

Allan Bach wrote:

> Skal man have et internetabonnement for at koble op eller kan det lade
> sig gøre på anden måde som med WAP?

Har du GPRS på dit mobil-abonnement?

Fra : Allan Bach

Dato : 08-12-03 18:18

> Har du GPRS på dit mobil-abonnement?

Jep, har det hele - gennem Telmore

Fra : JMo.

Dato : 08-12-03 18:26

Allan Bach wrote:

(GPRS, Telmore, Palm, T68)

1) Tjek at du har en GPRS-profil på telefonen der virker
(APN skal være "internet"). Prøv evt. med den indbyggede email-klient i
T68'eren

2) Find CID'et på den GPRS-profil der virker (står som et af de sidste
punkter i profilens indstilinger

3) Installer noget standard-modem på Palm'en. Sørg for at den bruger IR-
porten.

4) Kald op til *98*CID# hvor CID er det nummer du fandt i punkt 2.

5) Nu burde der være forbindelse...

Mht. SMTP-server skal du bruge TDC's: smtp.mail.dk

Fra : JMo.

Dato : 08-12-03 18:27

JMo. wrote:

> 3) Installer noget standard-modem på Palm'en. Sørg for at den bruger IR-
> porten.

Og husk at aktivere IR-porten på telefonen

Fra : Allan Bach

Dato : 08-12-03 18:35

:

> [...]
>
> 5) Nu burde der være forbindelse...
>
> Mht. SMTP-server skal du bruge TDC's: smtp.mail.dk

Hep... der har du godtnok tabt mig...

Jeg har to GPRS-profiler... den ene til wap og den anden mms (der står der
under APN-adresse) Skal jeg bruge en af dem?? eller skal jeg lave en ny ??
hvad med IP nummer og alt det der ??

Og hvad med software til Palm'en ... hvor finder man det?

- Allan

Fra : JMo.

Dato : 08-12-03 18:37

Allan Bach wrote:

> Jeg har to GPRS-profiler... den ene til wap og den anden mms (der står
> der under APN-adresse) Skal jeg bruge en af dem?? eller skal jeg lave
> en ny ?? hvad med IP nummer og alt det der ??

Du laver en magen til. Alt skal være ens, bortset fra at APN skal være
"internet"

> Og hvad med software til Palm'en ... hvor finder man det?

Hvis du blot vil på nettet, skal du ikke bruge noget. En standard-
modemdriver er nok. (Jeg går ud fra at en sådan er indbygget i en Palm -
Anyone?)

Fra : Peter Kragh

Dato : 14-12-03 23:26

JMo. wrote:
> Hvis du blot vil på nettet, skal du ikke bruge noget. En standard-
> modemdriver er nok. (Jeg går ud fra at en sådan er indbygget i en
> Palm - Anyone?)

Du kan bruge Eudora Internet suite. Den kan downloades her:

http://www.eudora.com/internetsuite/

Jeg bruger den selv på en Palm Vx m/ Nokia 7250i over IR/GPRS. Det virker
fint!

Mvh.
Peter Kragh