Stationær slukker pludselig og starter så ~
Fra : David

Dato : 08-12-03 14:17

Hejsa

Jeg har det problem med min stationære computer (athlon 600 mhz) at den
nogle gange pludeslig går i sort hvorefter windows xp starter op igen. Nogle
gange sker det dog også at den efter at have slukket ikke vil finde
cdrom/harddisk.

Kan det være en defekt strømforsyning/defekt ram?

Der sidder 2 harddiske + brænder + dvd drev i maskinen. Grafikkortet er et
ældre Geforce 2 kort.

mvh

David

Fra : Leony

Dato : 08-12-03 15:05

In news:3fd479bc$0$260$bc7fd3c@news.sonofon.dk,
David <wormie_fjerndette@alberg_fjern.dk> typed:

> [...]
> den nogle gange pludeslig går i sort hvorefter windows xp starter op
> igen. Nogle gange sker det dog også at den efter at have slukket ikke

Prøv at slå automatisk genstart ved fejl fra:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i Genstart automatisk.

Nu skulle du gerne få en fejlmelding i stedet for en genstart.

> Kan det være en defekt strømforsyning/defekt ram?

Strømforsyning lyder mest sandsyndligt.
Hvis du har en ekstra eller måske kan låne en, så prøv at sætte den til
systemet, for at se om fejlen forsvinder eller ændrer sig.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 17:02

David wrote:

> [...]
> nogle gange pludeslig går i sort hvorefter windows xp starter op igen. Nogle
> gange sker det dog også at den efter at have slukket ikke vil finde

Check for om kondensatorerne ser ud til at bule udad.