Intel WLAN og D-Link router
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 08-12-03 09:47

Hej

Jeg har igennem længere tid haft mit eget lille trådløse netværk.
Det består af en D-Link router (614+) og et miniPCI netkort til den bærbare
(SparkLan).
Dette kører perfekt.

Min bror har så lige anskaffet sig et tilsvarende netværk.
Samme bærbare PC, en D-link Router (514) men i stedet for et sparklan
miniPCI Netkort har han et Intel 2100 WLAN.

Han har haft en del problemer med sit netværk.
Han bliver konstant smidt af, og hans transfer rate svinger konstant imellem
1 MBit og 11 MBit.

Jeg havde så min bærbare med ude hos ham, og min kører bare perfekt.
For sjovt tog vi mit netkort ud af min bærbare, og satte dette i hans.

Nu kører hans perfekt.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget tilsvarende med Intels netkort
eller med D-Links routere ?

Michael

Fra : Thomas

Dato : 09-12-03 09:01

"Michael Vilhelmsen" <smom22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har igennem længere tid haft mit eget lille trådløse netværk.
> Det består af en D-Link router (614+) og et miniPCI netkort til den
> [...]

Hej Michael

Jeg har ikke noget svar på det du spørger om, så undskyld at jeg er OT i din
tråd.
MEN kunne du ikke lige overtales til at fortælle hvad din erfaring er med
D-link 614 DI+ routeren, som jeg netop overvejer at købe?

Hvor lang er rækkevidden i dit hjem - hvor mange (beton)-vægge går signalet
igennem?

Tak!

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-12-03 09:37

Hej THomas

Hos mig står min D-Link i kælderen.
Den virker i hele mit hus.
Indenfor er den længste jeg kan komme væk, at gå på 1. sal og derved kommer
den til at skulle sende igennem 2 vægge og 2 gulve.
Virker perfekt.

Jeg kan sætte ude i haven (sådan ca. 30 meter ude).
Virker fint.

Jeg bor i rækkehus, og en af mine venner bor i rækken bagved, og jeg kan se
hans D-Link 714+, hvis jeg sidder i min stue.
Og der er altså ca. 90 meter derover plus et par vægge.
Signallet er selvfølgelig ikke vildt højt, men det er der.

Så alt i alt er jeg særdeles tilfreds med D-Link, hvis man IKKE har et INtel
Netkort.

Mcihael

Fra : Thomas

Dato : 11-12-03 11:48

> [...]
kommer
> den til at skulle sende igennem 2 vægge og 2 gulve.

Det lyder godt, tak for info!

Så tror jeg da, at valget - som i dit eget tilfælde - falder på en D-Link
614 DI+...

Og muligvis også D-Link netkort pcmcia + usb, for at være rimelig sikker på
godt sammenspil.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 11-12-03 12:32

Jeg bruger ikke D-Link i den anden ende på min egen løsning, men derimod et
Sparklan.

Et par af mine venner har også købt D-Link AP / Router, og de benytter
heller ikke D-Link netkort.
Men derfor virker D-Link netkortene vil udemærket.

Michael