lidt simpel script hjælp? (target)
Fra : Pia J

Dato : 08-12-03 09:03

Jeg skal bruge et vindue til at loade et nyt med en swf. (ikke min
beslutning) Et link i swf skal kunne loade en ny side i det oprindelige
vindue (og gerne sætte sig selv til "blur" - men det er et andet problem med
fscommands?)

Har navngivet det oprindelige vindue onLoad, og hvis jeg med et tekstlink i
htmlfilen med swf bruger target=navn, så virker det fint. Linket i swf
loader istedet den nye URL i et tredje vindue.

Hvoffor nu lige det? Jeg troede til at starte med, jeg kunne nøjes med
_parent, men det virker heller ikke, alle targets loader i samme vindue som
swf, hvilket ikke er smart, da den på det rigtige site skal loades i et
vindue uden menuer osv.

Testmiljø kan ses her:

http://fantopia.dk/swf/testguide.html < åbner swf i nyt vindue

knapkoden er knappen

Under swf ses mit html testlink som virker fint.

Jeg synes som sædvanlig ikke Macromedia hjælper meget i deres hjælpetekster.
Mit bud er, at swf ikke VED at der findes en vindue med navn "guide" og
derfor åbner et nyt. Hvad har jeg ikke fortalt den, og hvor?

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 08-12-03 09:51

Jeg får heller ingen reaktion på
"javascriptener.document.location.href='url' "

Samme knap har en javascript:window.blur() som fungerer fint. Men ingenting
sendes til opener vinduet.

:Pia