Problem med stor net aktivitet
Fra : Torben E

Dato : 07-12-03 21:14

Hejsa

Jeg har en Medion bærbar der volder problemer mht. netkortet.

Nåe man tænder den laver den meget traffik og tænder "Part"
lampen på hubben, det sker så snart den tændes, og også hvis
den bliver booted i Dos, jeg kan ikke se der er noget at ændre
i bios.

Er der nogen forslag ?

--

Torben E.

Fra : Torben E

Dato : 07-12-03 21:30

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har en Medion bærbar der volder problemer mht. netkortet.

Jeg glemte lige at den også skriver "et netkabel er ikke tilsluttet"

Torben E

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 07-12-03 21:45

> "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg glemte lige at den også skriver "et netkabel er ikke tilsluttet"

Hej Torben

Jeg har haft lignende problem med min Webtech. Jeg løste det ved at sætte
duplex og hastighed til AUTO i egenskaber for netværkskortet i
enhedshåndtering.

Du skriver at computeren siger "et netkabel er ikke tilsluttet", dette kan
også være fordi kablet er defekt - prøv med et andet kabel.

Mvh
Daniel

Fra : Torben E

Dato : 07-12-03 22:45

"Daniel Jespersen" <nospam@ichthys.ath.cx> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> også være fordi kablet er defekt - prøv med et andet kabel.

Hej

Jeg har prøvet alle hastigheder / duplex muligheder + auto
Kablet og hub / modem fungerer fint, er afprøvet med en anden
bærbar, drivere er gen installeret, jeg ved snart ikke hvad der
sker.

Torben E

Fra : Rene Hansen

Dato : 08-12-03 12:51

On Sun, 7 Dec 2003 22:45:04 +0100, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

> [...]
>Kablet og hub / modem fungerer fint, er afprøvet med en anden
>bærbar, drivere er gen installeret, jeg ved snart ikke hvad der

Prøv evt. med en anden hub/switch. På vores kollegienet har jeg
flere gange oplevet kombinationer af netkort - switch, der bare ikke
har virket.

-R

--
René Hansen

Fra : Torben E

Dato : 08-12-03 16:40

"Rene Hansen" <bekgaard@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. med en anden hub/switch. På vores kollegienet har jeg
> flere gange oplevet kombinationer af netkort - switch, der bare ikke
> har virket.

Takker for svaret, men det er afprøvet på 2 forskellige med samme
resultat, men nu kommer det mest mystiske, efter i går at have prøvet
alt, sågar en ny Windows installation, uden ændringer på problemet,
ja så idag da jeg tænder den, så virker det ??

Nu prøver jeg at lade den lave forskellige netværks ting i et par dage,
men hvad i alverden kan der være hændt ?

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/