Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
90% af boligværdi
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-12-03 21:01

Hej

Jeg har set nogle steder (kan ikke huske hvor ) at nogle vil låne op til 90%
af værdien på huset, men kan de så lave det lige så godt som et 80%
udnyttelse

problemet ligger i jeg har nogle låne som jeg gerne vil have slået
sammen,også kræver det næsten 90% af husets værdi

idag er huset vuderet til 895000 kr

der er realkredit lån for 670.000 kr
boliglån for 106.000 kr

og dem vil gerne have slået sammen

så er der nogle kreditforennign som vil låne op til 90% og evt hvem ?

eller, er der en anden smart måde ?

Mvh Jesper

Fra : Poul Christensen

Dato : 07-12-03 21:40

"Jesper Pedersen" <duval@tele2adsl(fjern).dk> wrote in

> [...]
> boliglån for 106.000 kr
>
> og dem vil gerne have slået sammen
>
> så er der nogle kreditforennign som vil låne op til 90% og evt hvem ?

De 8o pct. beregnes ikke ud fra den off. vurdering, men en vurdering
foretaget af kreditforeningen. Denne vurdering svarer typisk til
handelsværdien, så måske har du plads nok..........

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : 'Knud'

Dato : 07-12-03 21:50

"Jesper Pedersen" <duval@tele2adsl(fjern).dk> skrev i en meddelelse

> så er der nogle kreditforennign som vil låne op til 90% og evt hvem ?

Det vil de forhåbentlig ikke - i så fald overskriver de loven.

Venlig hilsen
Knud

Fra : anders majland

Dato : 07-12-03 22:26

> der er realkredit lån for 670.000 kr
> boliglån for 106.000 kr
> så er der nogle kreditforennign som vil låne op til 90% og evt hvem ?

Det fu får hos er et boliglån som dit eksisterende med tinglyst
sikkerhed i boligen. Det er i det marked flere "tvivlsomme" aktører hvor
f.eks RKI registrering heller ikke er en hindring. Men det bliver
sikkert ikke billigere ....

Som en anden har skrevet får en vurderingsmand fra dit nuværenden
realkreditinstitut ud og lav en nu vurdering af ejendommen. Måske er 80%
af handelsprisen nok. De fleste steder er husene jo steget en del de
sidste år.

Vi har boet her godt et år og har lige fået kreditforeningen til at hæve
vurderingen med 110.000kr i forhold til hvad vi købte det til. Men vi
har også lavet forbedringer på ejendommen der retfærdiggjorde det (mener
vi selv

Vi optog ved købet et 6% fastforrentet realkreditlån og har nu suppleret
med et flex1. Er du sikker på at du ønsker at omlægge dit realkreditlån
? Handelsomkostninger løber hurtigt højt op .... Kan der blive plads
inden for vurderingen er det måske en ide at nøjes med at omlægge
boliglånet ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-12-03 11:54

> [...]
> realkreditinstitut ud og lav en nu vurdering af ejendommen. Måske er 80%
> af handelsprisen nok. De fleste steder er husene jo steget en del de

Vores hus handelsværdi er 895000 kr og vurderet Nov. 2003

> [...]
> ? Handelsomkostninger løber hurtigt højt op .... Kan der blive plads
> inden for vurderingen er det måske en ide at nøjes med at omlægge

Måske er det billigere at ligge det ind som et tillægs lån, har ikke renget
på det endnu, men kan godt se at omkostninger løber løbsk med at lægge lån
om

Mvh Jesper

Fra : anders majland

Dato : 08-12-03 14:12

> Vores hus handelsværdi er 895000 kr og vurderet Nov. 2003

Ja så er det nok ikke steget voldsomt siden

> Måske er det billigere at ligge det ind som et tillægs lån, har ikke
> renget på det endnu, men kan godt se at omkostninger løber løbsk med
> at lægge lån om

Umiddelbart ser det ud til at du må nøjes med de 80% som realkreditlån
og så låne de sidste 10% som et boliglån (eller lign) - lige præcist som
du har det.

Hvad er det for et realkreditlån ? Du kan formodenligt spare noget ved
at omlægge til flex hvis det ikke allerede er det. Mhs til boliglånet
kan du jo prøve at få presset renten lidt ved at høre hvad andre banker
vil låne dig dem til ? http://www.mybanker.dk/ siger at renten svinger
utroligt meget 3,40% til 13% men der er forudsætningerne ikke med.

For en måned siden da jeg overvejede tillægslånet eller en anden
finansering til ombygninen fik jeg et tilbud på 100000kr fra SEB til 6%
(kredit med tinglyst sikkerhed i huset) Det var væsenligt billigere i
oprettelse end flexlånet og der vil jo så gå nogle år inden den
billigere rente på flexen (pt 2,80+0,7 i bidrag) får indhentet det.
Desuden er det jo en væsenligt større frihed i en kredit fremfor et lån
med faste fradrag. Min primære bank har i mange år været sydbank, men de
kunne ikke gå så lavt i rente og deres gebyrer for oprettelse var også
højere (mener at tilbudet lød på 6,5%, men de fik så lov at sælge mig
flexlånet istedet).