MS Windows
briani 27239
driver
Fra : Jørgen

Dato : 07-12-03 18:39

Hvad gør man for at få Windows XP til at acceptere gamle drivers

Hilsen Jørgen

Fra : Peter

Dato : 07-12-03 21:59

"Jørgen" <js3@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad gør man for at få Windows XP til at acceptere gamle drivers
>
> Hilsen Jørgen

En driver er et lille stykke software, der fortæller operativ systemet
hvordan et stykke hardware virker.
Da forskellige operativsystemer har forskellige virkemåder, bliver du nød
til, at omskrive driveren, for at dit nye operativ system og driveren kan
forstå hinanden (er kompatible).
Det kræver, at du har dybere kendskab til både operativsystemets og
hardwarens virkemåde, og er dermed et arbejde for speciel uddannede
programmører.

Peter

Fra : Jørgen

Dato : 07-12-03 23:11

ups! spørgsmålet er forkert stillet.
Jeg har været inde for at hente en ny driver smart link 56 k modem, for at
få modemet til at virke på en bærbar for mine børnebørn.
Når jeg instalerer får jeg at vide at XP ikke vil bruge driveren,
hvad gør jeg

På forhånd tak

Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-12-03 23:56

> [...]
> få modemet til at virke på en bærbar for mine børnebørn.
> Når jeg instalerer får jeg at vide at XP ikke vil bruge driveren,

Ikke vil?? Advarer den om, at den ikke er godkendt osv, skal du bare
overhøre det. Eller betyder "ikke vil" at den ikke kan finde driveren?
Er det en xp driver du har hentet?
Evt. prøv at installere den standard modem driver, som følger med win xp.
Den har jeg brugt i flere tilfælde.
Kan dog ikke huske, om jeg har brugt den til et modem som dit.

Kurt

Fra : Jørgen

Dato : 08-12-03 16:23

> Ikke vil?? Advarer den om, at den ikke er godkendt osv, skal du bare
> overhøre det.

Den siger at det ikke er en digital driver og anbefaler at afslutte
så forsætter jeg men den er ikke instaleret korrekt.
I enhedshåndtering er der en gul !(udråbstegn, hedder det vistnok

Eller betyder "ikke vil" at den ikke kan finde driveren?

> Er det en xp driver du har hentet?

under smartlink moden driver står der at den kan bruges af alle operativ
systemer

> Evt. prøv at installere den standard modem driver, som følger med win xp.

Jeg har prøvet at bruge XP disketten, men den kan tilsyneladende ikke finde
en driver

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-03 17:38

"Jørgen" <js3@c.dk> skrev :

> under smartlink moden driver står der at den kan bruges af alle operativ
>systemer

Hvor har du hentet driver?

Prøv evt.
http://www.zdnet.de/treiber/man_prod/smartlink_analoge-modems-wc.html

Hvis det er et usbmodem, så måske
http://www.advice.co.th/driver/index/Modem.htm
--
Knud

Fra : Jørgen

Dato : 08-12-03 18:07

Smart Link Drivers - Smart Link Windows Drivers
.... Smart Link 56K Modem Driver, Smart Link 56K Modem Voice Device Driver,
.... SmartUSB56
Voice Modem Driver (18), USB Device of Smart Link Soft Modem Driver (3), ...
list.driverguide.com/list/company1694/ - 31k - Cached - Lignende sider

Fra : Jørgen

Dato : 08-12-03 20:32

Det var lige det vi skulle bruge.
Jeg skulle hilse mange gange fra mit barne barn og sige 100000 gange tak

Ham på 62

Fra : Peter

Dato : 08-12-03 01:52

> [...]
> få modemet til at virke på en bærbar for mine børnebørn.
> Når jeg instalerer får jeg at vide at XP ikke vil bruge driveren,

Når du downloader en driver skal du sikre dig, at den er til det
operativsystem du bruger. I dette tilfælde er det driver til XP du skal
downloade. Muligvis kan driver til Windows 2000 også bruges. Findes de ikke,
skal du ud at købe nyt modem.

Den normale fremgangsmåde for installation af modem er som følger:
Gå i kontrol panelet og vælg modem.
Vælg tilføj nyt modem
Lad windows søge efter modem
Når der spørges vis stien ind til dine downloadede drivers.

Det kan være en fordel samtidig at have XP cd'en i cd-drevet, da computeren
sikker skal installere en eller filer fra denne.

Peter

PS Det kan godt være temmelig drilagtig til tider, så hav tålmodighed.