ødelægger JPG filer
Fra : Lars

Dato : 07-12-03 15:36

Hjælp min pc har en tendens til at ødelægge JPG filer, der sker det at
billeder efter indlæsning fra kamera og kopi til HD er fine og fejlfrie.
Efter en tid er de korrupte når man åbner dem igen, det viser sig ved at
nederste halvdel af billedet er forkert farve og/eller forskudt i forhold
til resten af billedet. Jeg har prøvet med forskellige grafikkort og
forskellige harddiske men det sker stadig.
Styre systemet er win XP, grafikkort ATI, bundkort Matsonic 8037C, software
er cardmediamaster ver 4.03 og paintshop pro 8.0.

Det er lige som om at filerne specielt ødelægges hvis man åbner dem hurtigt
efter pc opstart.

Er der nogen der har et hint eller har haft lignende problem?
mvh
Lars
--
Erstat xx i mail adresse med dk ved reply

www.larsfunder.dk

Fra : Peter T.

Dato : 07-12-03 15:58

Lars wrote:

> Det er lige som om at filerne specielt ødelægges hvis man åbner dem
> hurtigt efter pc opstart.

Det lyder underligt. Hvilket program bruger du til at se billederne med?
Og har du mulighed for at vise et ødelagt billede på en hjemmeside eller
poste det i dk.binaer?

Derudover tror jeg at du har større chance for at få svar i grupperne
dk.edb, dk.edb.hardware eller dk.edb.system.ms-windows end herinde i
bundkort-gruppen (svært at vurdere).

--
muh.
muh.

Fra : JK

Dato : 08-12-03 13:00

On Sun, 7 Dec 2003 15:35:48 +0100, "Lars" <fundernews@ofir.xx> wrote:

> [...]
>efter pc opstart.
>
>Er der nogen der har et hint eller har haft lignende problem?

Der var engang en virus, der gjorde dette.

Bare en tanke.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 13:36

Lars wrote:
> [...]
> til resten af billedet. Jeg har prøvet med forskellige grafikkort og
> forskellige harddiske men det sker stadig.

Er du sikker på at filerne er korrupte, og det ikke blot er fordi de
vises forkert på din pc?
Vises filerne forkert på andre pc'ere?
Der var engang et lignende problem med nogle få AMD K6'ere, som havde en
mindre defekt i processoren.

> Det er lige som om at filerne specielt ødelægges hvis man åbner dem hurtigt
> efter pc opstart.

Det tyder lidt på et kondensator-problem, enten på bundkortet eller i
PSU'en.
Prøv at køre Prime95 og se om det finder fejl.
Prøv også memtest86.

Matsonic 8037C findes ikke, men 9037C gør, var det det du mente?
Ser nogle af kondensatorerne på bundkortet ud til at bule udad?

Fra : Lars

Dato : 08-12-03 18:44

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> skrev i en meddelelse

Klip
> [...]
>
> Matsonic 8037C findes ikke, men 9037C gør, var det det du mente?
> Ser nogle af kondensatorerne på bundkortet ud til at bule udad?

Når jer kopiere filerne fra mit kamera er de ok og jeg kan åbne og lukke dem
uden problemer, efter lukning og genstart af pc bliver de ødelagt og vises
også forkert på andre pcere.
Har prøvet med anden HD og grafikkort, imorgen prøver jeg med anden PSU,
motherboard er ikke 8037C men 8137C.
Prøver lige ovenstående fejlfindnings software
Takker
Lars