Hvad gør man med testamente?
Fra : Monty

Dato : 07-12-03 15:04

Jeg ved om en kvinde som er død i 1893 og begravet fra Taulov Kirke at hun
har skænket nogle penge til at få malet et billede. Hvis hun har
testamenteret dem efter hendes død har man så mulighed for at finde ud af
det? Jeg tænker her på om der findes en kopi af alle testamenter eller
hvordan ser det ud?

Monty

--
Ved svar fjern SLET

Fra : Else Holm

Dato : 07-12-03 18:07

"Monty" <diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har testamenteret dem efter hendes død har man så mulighed for at
> finde ud af det? Jeg tænker her på om der findes en kopi af alle

Der findes et Centralregister for Testamenter - se
http://www.sa.dk/ra/brugearkivet/RAsaml/efter1848/justits/B1179.htm
men det går ikke så langt tilbage som til 1893.

Prøv at spørge dem, hvor du kan finde ældre testamenter.

--
Else

Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 07-12-03 18:31

Såfremt der har foreligget et gyldigt testamente, vil det fremgå af
skifterettens behandling af arveladers dødsbo, hvor testamentet vil indgå
i skifteakterne.