Fejl i Opera 7.11
Fra : Woody

Dato : 07-12-03 11:31

Jeg er ellers glad for at bruge Opera version 7.11 men
kommer ud for at nogen funktioner ikke virker. For eks. kan jeg ikke
afslutte annonce om køb i www.dba.dk og tidligere havde jeg vrøvl i
Jyske Bank's netbank med de knapper man skal trykke på. De kunne stå
oveni et andet felt, eller ikke virke, kort sagt se mærkeligt ud!

Hvis jeg så øjeblikkeligt åbner IE er der ingen problemer?????

Mangler der "noget" i min Opera ?? Der er noget å' hedder Java kan
det være det?

Jeg bruger Opera fordi "nogen" fortalte mig at der var mere spam på
Internet Explorer - - - - - Har det noget på sig???????

Findes der en dansksproget hjælpefil til Opera?

Med venlig hilsen Woody

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-03 11:58

On Sun, 07 Dec 2003 11:30:56 +0100, Woody wrote:

> Jeg er ellers glad for at bruge Opera version 7.11

Må jeg foreslå version 7.23 ?
http://www.opera.com/download/

> men
> kommer ud for at nogen funktioner ikke virker.

Ja, der er desværre nogen der ikke tager hansyn til andre browsere end IE.
Efter min mening virker det noget uprofessionelt.

> For eks. kan jeg ikke
> afslutte annonce om køb i www.dba.dk

Ja, DBA er nemlig en af dem.

> og tidligere havde jeg vrøvl i
> Jyske Bank's netbank med de knapper man skal trykke på. De kunne stå
> oveni et andet felt, eller ikke virke, kort sagt se mærkeligt ud!

JyskeNetbank er en af de få sider der (næsten) lader brugeren bruge hvilken
somhelst browser.
http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/jyskenetbank/durminbrowser/
Jeg bruger selv Opera 7.23 med Suns nyeste Java og har ingen problemer med
JNB

> Hvis jeg så øjeblikkeligt åbner IE er der ingen problemer?????
>
> Mangler der "noget" i min Opera ?? Der er noget å' hedder Java kan
> det være det?

Ja. Det letteste er nok at hente den nyeste version af Opera (med Java).
Ellers kan Java findes her: http://java.sun.com/

> Jeg bruger Opera fordi "nogen" fortalte mig at der var mere spam på
> Internet Explorer - - - - - Har det noget på sig???????

Er der sikkerhedsbrister i IE bliver de hurtigt udnyttet. Som standard
vælter det frem med pop-op vinduer og andet skrammel. Nogle programmer kan
endda finde på an ændre startsiden og tilføje ting til dine favoritter...
og sikker meget mere.
Det har jeg ikke oplevet med Opera.

> Findes der en dansksproget hjælpefil til Opera?

Det ved jeg faktisk ikke... jeg tror det ikke. Men spørg har i gruppen hvis
der er noget der driller. Der er ret sikkert nogen der kan hjælpe.

--
Mvh. Lars

Fra : Woody

Dato : 07-12-03 12:27

On Sun, 7 Dec 2003 11:57:54 +0100, Lars Jørgensen <fake@email.invalid>
wrote:

>Må jeg foreslå version 7.23 ?
>http://www.opera.com/download/

Tusind tak Lars,

Det prøver jeg. Men svar mig venligst på om jeg skal downloade Opera
7.23 og så slette den gamle inden jeg åbner den nye??

Bliver der koks i hvis jeg har dem begge eller sletter 23'eren
11'eren????

Mvh Woody

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-03 13:02

On Sun, 07 Dec 2003 12:26:51 +0100, Woody wrote:

> [...]
> 7.23 og så slette den gamle inden jeg åbner den nye??
>
> Bliver der koks i hvis jeg har dem begge eller sletter 23'eren

Bare installer Opera 7.23 oveni den du allerede har installeret. På den
måde beholder du alle dine indstillinger.

--
Mvh. Lars

Fra : Woody

Dato : 07-12-03 13:51

On Sun, 7 Dec 2003 13:01:39 +0100, Lars Jørgensen<fake@email.invalid>
wrote:

>Bare installer Opera 7.23 oveni den du allerede har installeret. På den
>måde beholder du alle dine indstillinger.

Tak for svaret, det har jeg nu gjort. Ved opstart siges "Du skal
acceptere cookies" eller så'n noget lignende.

Hvor gør jeg det? I hurtigindstillinger ER der vinge i Accepter
cookies + alle de andre man kan vinge der.??????

Hvad betyder IDENTIFICER som Opera etc.? hvad er de andre muligheder
til ???

Jeg har bedt om Opera som standardbrowser, så jeg skal formodentlig
ikke lave noget med indstillinger i IE?

Jeg fandt ud af at i C:\Programmer har jeg også en mappe med Java og i
den er der en der hedder j2re1.4.1_01 og en anden mappe med
Java Upstart Er det så godt nok eller skal jeg i den link du
sendte om java vælge en fil der hedder J2SE1.4.2.SDK ???

Er det den sidste ?

Tak og Mvh Woody

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-03 15:06

On Sun, 07 Dec 2003 13:51:14 +0100, Woody wrote:

> Ved opstart siges "Du skal
> acceptere cookies" eller så'n noget lignende.
>
> Hvor gør jeg det? I hurtigindstillinger ER der vinge i Accepter
> cookies + alle de andre man kan vinge der.??????

Jeg kan faktisk ikke huske om jeg er blevet spurgt om det. I mine
indstilliger ser det sådan her ud:
http://2105.dk/temp/privacy.png

> Hvad betyder IDENTIFICER som Opera etc.? hvad er de andre muligheder
> til ???

Nogle hjemmesider er lavet så det "ser" hvilken browser der kommer på
besøg. Sommetider bliver alle andre end IE-browsere lukket ude selvom der
ikke er nogle problemer med at vise siderne. Så kan man prøve at skifte
her.

Jeg kører normalt med identifikation som "Opera" selvom standard
indstillingen vist er identifikation som "IE". Prøv dig frem.

> Jeg har bedt om Opera som standardbrowser, så jeg skal formodentlig
> ikke lave noget med indstillinger i IE?

Måske skal du lige fjerne et flueben.
http://2105.dk/temp/std_brw.png

> [...]
> Java Upstart Er det så godt nok eller skal jeg i den link du
> sendte om java vælge en fil der hedder J2SE1.4.2.SDK ???

Den du allerede har er vist god nok. Det er også den jeg har.

Hvid du engang skal hente Java, så skal du nok ikke have SDK'en men "Java
VM". http://java.com/en/index.jsp Det første link du fik var lidt
overordnet.

--
Mvh. Lars

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-12-03 16:47

Woody <fjernagentnews@adr.dk> posting:

>Findes der en dansksproget hjælpefil til Opera?

Nej.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.