kolflikter og lydkort
Fra : Lars Bohn

Dato : 18-04-01 17:07

Hej

Er der nogen som kan hjælpe. Jeg kører Windows 2000. Jeg har et lydkort og
noget software, som kan bruges til at optage musik fx. fra en båndoptager.
Jeg har imidlertid et problem, som kan skyldes, at lydkortet deler IRQ med 2
andre enheder. Optagelserne bliver ikke jævne, men er fyldt med små
knaselyde.
Jeg vil gerne prøve at flytte lydkoret til en anden IRQ. Det kan
tilsyneladende ikke lade sig gøre ved hjælp af windows kontrolpanel, og det
har heller ikke hjulpet at tvangstildele slot'et i bundkortet en bestemt
IRQ. Maskinen insisterer på den gamle IRQ.

mvh
Lars

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 18-04-01 10:34

Lars Bohn <lars@bohn.dk> skrev i en news:9bjhj7$hcf$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
> har heller ikke hjulpet at tvangstildele slot'et i bundkortet en bestemt
> IRQ. Maskinen insisterer på den gamle IRQ.

Det kan være en IRQ konflikt, men det kan også ba evære lydkortet. Jeg
oplevede selv at der var mange knaselyde på det jeg optog. Jeg løste
problemet med at skrue ned for line in, således at den ikke står på fuld
styrke. Jeg mener at hvis jeg skruede ned på u. 50 %, så undgik jeg
knaselyde. Husk desuden at slå din mikrofon fra, hvis du har en sådan sat
til.

--
// Søren Hjelholt

-=[ Join Us ]=-
-=[ Member of : ]=-
-=[ "Make The 'Hvidløg!!'-Thread as long as possible" Group ]=-
-=[ - - - - - - - - ]=-
-=[ - - - - - - - - ]=-

Fra : Ove Kristensen

Dato : 17-04-01 15:05

Hej !
Du kan flytte dit lydkort til et andet slot hvis du har et ledigt, så vil
den formentlig flytte din IRQ.

Mvh
Ove K.

Fra : Jesper Moltke Sørens~

Dato : 18-04-01 19:17

nix.....ikke under win2k...medmindre hans computer står som en "standard pc"
....kig under device manager - computer - standard pc. Når man har den
konfigureret som standard pc vil den give alle komponenterne forskellige
irq.

/Jesper