Invalid floating point operation i forbind~
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 07-12-03 00:28

Hej

Jeg har et besynderligt problem. Når jeg kører mit program på en windows
2000 maskine virker det fint. Kører jeg mit program på en win98 maskine får
jeg fejlen "Invalid floating point operation" i forbindelse med en trunc
funktion, sandsynligvis i funktionen "DateOf" i DateUtils-unit'en...

Efter lidt googling troede jeg at jeg havde fundet problemet i forbindelse
med en forkert "8087CW"-variabel. Men en hurtig test med Get8087CW afslørede
at alle testmaskiner havde samme værdi: 4978....

Så nu står jeg lidt på bar bund igen og google ser ikke ud til at ville
hjælpe mig mere....nogen ideer?

Bruger Delphi 7 proff

Testmaskiner:
XP: Ingen fejl
Win2000 server: ingen fejl
win2003 server: ingen fejl
Win98: Invalid floating point operation

MVH
Thomas

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 15-12-03 11:59

> Så nu står jeg lidt på bar bund igen og google ser ikke ud til at ville
> hjælpe mig mere....nogen ideer?
>

> Bruger Delphi 7 proff
>
> Testmaskiner:
> XP: Ingen fejl
> Win2000 server: ingen fejl
> win2003 server: ingen fejl
> Win98: Invalid floating point operation
>
> MVH
> Thomas

Hej Thomas,

Hvis du smider en stump kode op vi kan se på er det en del lettere at
give et svar :)

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 15-12-03 23:13

"Nicolai Hansen" <nic@aub.dk> wrote in message

> Hvis du smider en stump kode op vi kan se på er det en del lettere at
> give et svar :)

Troede egent jeg havde fået slettet mit indlæg

Men nå....Sagen er at jeg havde lavet en no-no....eller rettere: jeg prøvede
at læse fra en udefineret variabel...

Jeg havde noget i retning af:

var
EnTimeStamp: TDateTime;
begin
Replacedate(EnTimeStamp,DateOf(now()));

Jeg kan ikke helt huske om det var en ReplaceDate eller en anden funktionen.
Resultatet var i hvertfald at den forsøgte at læse hvad der stod i
EnTimeStamp. På alle maskinerne untaget win98 var denne værdi 0...på win98
var den NaN af en eller anden grund.....

Måske nogen kan få glæde af det...eller måske et godt grin eftefulgt af
ordene: "Hvad sagde jeg?" hehe

MVH
Thomas