Duron1400 på ECSK7S5A?
Fra : Peter Hansson

Dato : 06-12-03 23:02

Hej!

Er det muligt at få en Duron Fsb266 1400mhz til at køre på ECS K7S5A.. Som
det er nu kan jeg kun få den til at køre 1050mhz ved clockfrekvens 10,5
X100.

PH

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-12-03 00:26

"Peter Hansson" <peterhansson@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er nu kan jeg kun få den til at køre 1050mhz ved clockfrekvens 10,5

Hvis du i bios sætter den til 133/133 skulle den komme op på fuld hastighed.

Kurt

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-12-03 00:30

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Hvis du i bios sætter den til 133/133 skulle den komme op på fuld
hastighed.

Har prøvet, men den nægter at starte op på det. Herefter er det en clearmos
der skal til for at starte den op på 100/100. Der står også i manualen, at
den kun understøtter duron op til 1200.

Efter at have brændt både fingrene og et par bios af er jeg ikke helt vild
med tanken om en biosopdate.

PH

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-03 00:46

> [...]
> den kun understøtter duron op til 1200.
>
> Efter at have brændt både fingrene og et par bios af er jeg ikke helt vild

Tror nu nok at en bios-update er den eneste løsning.
Hvis du gør flg.:

1. Laver en mappe på din HD med bios filen og updater.
2. Laver en bootdisk (eller hent en på www.bootdisk.com)
3. Flasher din bios fra HD'en efter start med diskette.

Så skulle du være rimelig sikker på at få din bios ordenligt updatet, i
hvert fald hvis du har hentet den rigtige biosfil (
ftp://ftp.ecs.com.tw/bios/mb/k7/k7s5a/k7s5a021029tsd.exe ) hjem

Mvh
Benjamin

Fra : ak

Dato : 07-12-03 08:30

> [...]
clearmos
> der skal til for at starte den op på 100/100. Der står også i manualen, at

Jeg har haft det samme problem med det bundkort med pc 133 ram, den ville
ikke køre 133/133 men når vi satte ddr ram i, var alle problemer væk, og det
har jeg hørt flere steder fra siden.

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-12-03 10:46

"ak" <duer@ikke.dk.> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke køre 133/133 men når vi satte ddr ram i, var alle problemer væk, og

Har lige prøvet den løsning og det virker. Så undgår jeg heldigvis
biosflashing denneher gang.

tak for svarene.

PH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-03 15:01

In article <3fd251e3$0$9773$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
peterhansson@mail.tele.dk says...
> Er det muligt at få en Duron Fsb266 1400mhz til at køre på ECS K7S5A.. Som
> det er nu kan jeg kun få den til at køre 1050mhz ved clockfrekvens 10,5
> X100.

Jeg skulle lige til at skrive at jeg da har det til at virke... Indtil
jeg kom til at tænke på at mit er Pro-udgaven... Men der virker det
tilgengæld også upåklageligt...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen