MS Windows
briani 27239
Shortcut til skift af skærmopløsningen?
Fra : Morten Klostergaard

Dato : 06-12-03 22:40

Er det muligt at lave det således at man kan klikke på et shortcut og skifte
skærmopløsning?

(Win XP, Matrox G400)

\MK

Fra : Wilhelm Möllering

Dato : 07-12-03 08:53

*MultiRes*
www.entechtaiwan.com

Willi

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-12-03 13:34

Wilhelm Möllering wrote:
> *MultiRes*
> www.entechtaiwan.com

Kan det sættes op således at man kan nøjes med et klik?

\MK

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-03 15:58

On Sun, 7 Dec 2003 13:33:34 +0100, Morten Klostergaard wrote:

> Kan det sættes op således at man kan nøjes med et klik?

Nåja... selvfølgelig. Ja, det kan man godt.
Lav en genvej til multires og fyld parametre på som der står beskrevet i
..htm filen.

http://2105.dk/temp/mr.png

--
Mvh. Lars

Fra : Wilhelm Möllering

Dato : 07-12-03 16:19

1 venstre klik fra processlinjen, ja.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-03 09:41

On Sat, 6 Dec 2003 22:39:50 +0100, Morten Klostergaard wrote:

> Er det muligt at lave det således at man kan klikke på et shortcut og skifte
> skærmopløsning?

Kan dette program mon bruges?
http://www.12noon.com/reschange.htm

Ellers burde SetRes 1.0, hvis du da kan finde det, kunne klare det du
efterspørger.
http://ftp.sunet.se/nonags/desktop.html

--
Mvh. Lars

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-12-03 13:37

Lars Jørgensen wrote:

> Kan dette program mon bruges?
> http://www.12noon.com/reschange.htm

Jeg kan ikke få det til at sige andet end "unsupported resolution"

> Ellers burde SetRes 1.0, hvis du da kan finde det, kunne klare det du
> efterspørger.
> http://ftp.sunet.se/nonags/desktop.html

Hmmm, det er ikke nemt at finde.
Du har vel ikke en kopi?

\MK

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-03 15:28

On Sun, 7 Dec 2003 13:36:36 +0100, Morten Klostergaard wrote:

> Jeg kan ikke få det til at sige andet end "unsupported resolution"

Mon du får det skrevet rigtigt? Du har ikke byttet rundt på højde og brede?

Jeg prøvede lige med et link til at starte mplayerc.exe i en skærmopløsning
på 1280x1024 i 32 bit. Det virker fint. Når mplayerc.exe lukkes skifter
opløsningen tilbage til min normale 1600x1200.
http://2105.dk/temp/reschange.png

> Hmmm, det er ikke nemt at finde.
> Du har vel ikke en kopi?

Nej, desværre. Der må være andre lignende programmer derude... et eller
andet sted.

--
Mvh. Lars

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-12-03 18:55

> Hmmm, det er ikke nemt at finde.
> Du har vel ikke en kopi?

google.com. 1.link var der bid på. Det har du vel prøvet?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 18-12-03 20:27

Jan G. Nielsen wrote:

> google.com. 1.link var der bid på. Det har du vel prøvet?

Ja, jeg har prøvet. Prøv evt. selv at hente det, ikke kun finde linket!!!

\MK

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-12-03 10:04

"Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at lave det således at man kan klikke på et shortcut og
> [...]

Jep og det gøres meget nemmere end de to ovenstående forslag. Du går ind i
kontrolpanel - skifter til klassisk visning - højreklikker på ikonet som
skifter udseende (og opløsning) på skærmen og opretter en genvej som du
anbringer på skrivebordet hvor du herefter kan anbringe hvor det passer dig.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Brizz

Dato : 07-12-03 15:30

> Er det muligt at lave det således at man kan klikke på et shortcut og
skifte
> skærmopløsning?
>
> (Win XP, Matrox G400)

Et lille program der hedder Winbar. Der kører som en lille bjælke på skærmen
hvor du kan sætte den op til en masse ting. bla skærmopløsning. Et enkelt
klik også får du alle de muligheder der er for din skærm.

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk