Opdatering af mange felter på en gang.
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-12-03 22:49

Jeg har en formular:
(Eksempel.: http://www.brdr-ras.dk/menuOrder.htm)
Den opsumerer hvilken rækkefølge de enkelte menu-elementer skal vises.

Når jeg nu har rettet i x antal felter og vil opdatere disse felter i
databasen (MSSQL), hvordan bør jeg så bære mig ad?

Jeg tænker på om form-felterne skal have samme navn og hvad jeg derefter
skal gøre i opdateringsdelen.

I databasen har jeg følgende felter:
PK_PageID | Title | SortOrder | m.fl. ...

Jeg har simpelthen stiret mig fuldstændigt blind på det her
Please.....

Kasper Katzmann

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 08-12-03 00:05

> [...]
> skal gøre i opdateringsdelen.
>
> I databasen har jeg følgende felter:
> PK_PageID | Title | SortOrder | m.fl. ...

Giv felterne samme navn, med tilføjelse af ID'en.

Som fx
<input name="SortOrder_9"
<input name="SortOrder_5"
Groft sagt:
<input name="SortOrder_<%=rs("PK_PageID")%>" value="<%=rs("SortORder")%>">

I siden der modtager data, gennemløber du samme recordset, som da du viste
data, og opdaterer databasen for det aktuelle ID.
SortOrder=Request.Form("SortOrder_" & rs("PK_PageID"))

- Morten

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 08-12-03 20:26

Morten R. Rasmussen skrev:
> [...]
> viste data, og opdaterer databasen for det aktuelle ID.
> SortOrder=Request.Form("SortOrder_" & rs("PK_PageID"))

Hvordan gør jeg så lige det smartest?

Jeg har gjort sådan her indtil videre:
[form-kode eksempel]
<input type="text" name="intPageID_1" value="1" />
<input type="text" name="intPageID_20" value="4" />
[/kode]

[gemme-kode]
sqlGetID = "SELECT PK_PageID FROM PageContent"
Set rsGetID = Conn.Execute(sqlGetID)

While not rsGetID.eof

sID = Request.Form("intPageID" & rsGetID("PK_PageID"))

sqlUpdateSortOrder = "UPDATE PageContent " &_
"SET SortOrder = " sID &_
" WHERE PK_PageID = " [????]

rsGetID.MoveNext
Wend
[/kode]

Hvordan finder jeg ud af hvilken PK_PageID der skal opdateres?

Kasper Katzmann

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 10-12-03 01:12

> [...]
> Wend
> [/kode]
>
> Hvordan finder jeg ud af hvilken PK_PageID der skal opdateres?

Det er den samme som du henter fra dit recordset, og som du bruger i
request.form

sqlUpdateSortOrder = "UPDATE PageContent " &_
"SET SortOrder = " sID &_
" WHERE PK_PageID = " & rsGetID("PK_PageID")

Husk at kontrollere om du modtager noget.
Altså om sID indeholder noget.

- Morten