URL fejl
Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 06-12-03 22:34

Jeg har en hjemmeside hvor man ved et klik på et link bliver ført til en
anden url, men når jeg har lange url, f.eks:
www.scandic-hotels.dk/dispatch/ViewPropertyHomePageForm?hid=11074138&ViewPro
pertyHomePage=&formName=ViewPropertyHomePageForm
bliver hele url ikke ført med. Hvad skal jeg gøre, er det noget med
URLdecoder?

/Nils

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-12-03 15:14

Nils Nyvang Bacher escribió / skrev

> Jeg har en hjemmeside hvor man ved et klik p† et link bliver f›rt
> til en anden url, men n†r jeg har lange url, f.eks:

Må vi se siden der har problemet, så er det lidt nemmere at finde fejlen

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 07-12-03 17:08

Link er: http://www.hotels-in-denmark.dk/copenhagen-hotels-denmark.asp se
scandic webers. I databasen er linket :
www.scandic-hotels.dk/dispatch/ViewPropertyHomePageForm?hid=11105617&ViewPro
pertyHomePage=&formName=ViewPropertyHomePageForm altså linket er kun til og
med hid=11105617 når siden laves.

/Nils

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 07-12-03 20:19

Nils Nyvang Bacher skrev:
> [...]
> pertyHomePage=&formName=ViewPropertyHomePageForm altså linket er kun
> til og med hid=11105617 når siden laves.

Har du husket at sættet linket i anførselstegn i asp-filen?
Altså:
<a
href="www.scandic-hotels.dk/dispatch/ViewPropertyHomePageForm?hid=11105617&V
iewPropertyHomePage=&formName=ViewPropertyHomePageForm">blabla</a>

Kan du lokkes til at svare nedunder det du svarer på? Ellers bliver det lidt
li'som Jeopardy. Først svaret og så spørgsmålet

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 07-12-03 20:58

?hid=11105617&ViewPro

> [...]
href="www.scandic-hotels.dk/dispatch/ViewPropertyHomePageForm?hid=11105617&V
> iewPropertyHomePage=&formName=ViewPropertyHomePageForm">blabla</a>

Ja i asp-filen er den korrekst her er kilden:
---
size="1"><%=counter%>&nbsp;</td>
size="1"><strong><a
href="http://www.hotels-in-denmark.dk/admin/forsvinn-odense.asp?url=<%=www%>

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-12-03 20:25

> [...]

> &ViewPro pertyHomePage=&formName=ViewPropertyHomePageForm alts†
> linket er kun til og med hid=11105617 n†r siden laves.

Jeg ser linket korrekt (dvs, hele smøren)

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 07-12-03 20:59

> Nils Nyvang Bacher escribió / skrev

> Jeg ser linket korrekt (dvs, hele smøren)

Hvilken Browser benytter du, for det fungerer altså ikke hos mig?

/Nils

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-12-03 21:21

Nils Nyvang Bacher escribió / skrev

> Hvilken Browser benytter du, for det fungerer alts† ikke hos mig?

Opera 7.11

Fra : Chrisser

Dato : 08-12-03 08:13

Nils Nyvang Bacher wrote:
> [...]
> pertyHomePage=&formName=ViewPropertyHomePageForm altså linket er
> kun til og med hid=11105617 når siden laves.

Linket i kildekoden siger:
http://www.hotels-in-denmark.dk/admin/forsvinn.asp?url=http://www.scandic-hotels.dk/dispatch/ViewPropertyHomePageForm?hid=11105617&ViewPropertyHomePage=&formName=ViewPropertyHomePageForm

Det kan min IE 6.0 heller ikke kapere - resultatet bliver:
http://www.scandic-hotels.dk/dispatch/ViewPropertyHomePageForm?hid=11105617

Opbygningen af en URL vil være adresse + ? + parameter1 + & + parameter2 + &
+ parameter3

Det vil sige at www.hotels-in-denmark.dk modtager alle de parametre der står
efter &, hvis du ikke på den side udlæser dem og putter dem på igen til
siden www.scandic-hotels.dk er der kun det parameter lige efter ? der
overlever den tur.

Hvorfor det så åbenbart virker i opera er mig et mysterium

Mvh
Chrisser

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 08-12-03 18:05

Nu fik jeg det klaret nemlig ved at "køre" alle URL igennem server.URLEncode
inden jeg viser siden.

/Nils

Fra : Chrisser

Dato : 09-12-03 08:04

Nils Nyvang Bacher wrote:
> Nu fik jeg det klaret nemlig ved at "køre" alle URL igennem
> server.URLEncode
> inden jeg viser siden.

Det har ikke ændret sig hos mig.
Chrisser