Finde smtp server
Fra : Calle.

Dato : 06-12-03 20:59

Hvordan finder man ud af hvilken smtp server ens mail prg er sat op med.
Er ved at lave et lille program, der automatisk skal sende en mail, men da
mange har ADSL, som er spærret til kun at kunne anvende udbyderes smtp, så
er man jo nød til at finde denne.

--
Calle

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 07-12-03 11:40

Hejsa.....

du kan muligvis godt finde ud af, hvad outlook er sat op til, men hvad
med os der *IKKE* bruger outlook????

hvis du vil være 100% sikker paa at det virker, skal du lave det som
indtastningsfelter, og gemme dem. (og det er ikke svært)........

/Finn

Fra : Calle.

Dato : 07-12-03 18:38

Finn Bindeballe wrote:
> Hejsa.....
>
> du kan muligvis godt finde ud af, hvad outlook er sat op til, men hvad
> med os der *IKKE* bruger outlook????

Ja det er jo lige det der er mit problem

> hvis du vil være 100% sikker paa at det virker, skal du lave det som
> indtastningsfelter, og gemme dem. (og det er ikke svært)........

Det var det jeg helst ville undgå

--
Calle

Fra : Harald

Dato : 07-12-03 20:04

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange har ADSL, som er spærret til kun at kunne anvende udbyderes smtp, så

Man kunne vel teoretisk finde IP´en der bruges og vha. den og Whois finde
ISP´en og så have en liste over de forskellige ISP´ers smtp servere.

/HK