SuSE 9.0 som router???
Fra : Jacob Tranholm

Dato : 06-12-03 19:36

Jeg har installeret en velfungerende SuSE 9.0 Linux på min stationære
computer. I computeren er der to forskellige netkort, der begge fungerer,
og jeg ville gerne sætte computeren op til at fungere som router for min
bærbare computer. Men jeg har aldrig leget ret meget med netværket og ved
faktisk ikke, hvad der skal installeres og hvordan. Min ADSL-forbindelse
kører fra eth0 og den bærbare computer er forbundet (kan forbindes) til
eth1 med et krydset netkabel.

Hvordan får den bærbare computer tildelt en IP-adresse? Hvordan sikrer man
at alle IP-requests fra den bærbare computer bare bliver videresendt til
min ADSL-forbindelse?

Jeg er amatør på dette punkt og vil værdsætte enhver hjælp.

Mvh. Jacob Tranholm

Fra : Leonard

Dato : 06-12-03 19:50

Jeg fik god hjælp her: http://www.gnuskole.dk/router