Mystisk Eof fejl!!
Fra : Ghost

Dato : 06-12-03 16:45

Jeg tjekker min RS.EOF med

<%if rs.BOF OR rs.EOF then
Response.Write("Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.")
end if
%>

<%taller = 1
do until rs.eof%>

<%rs.movenext
taller = taller + 1
loop%>

Alligevel får jeg sammen med min egen og ser sådan ud:
Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.
ADODB.Field error '80020009'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted.
Requested operation requires a current record.

?

Er der mon noge som ikke er så blind som mig??

ALlan

Fra : Klaus

Dato : 06-12-03 17:37

roulette@adslhome.dk (Ghost) wrote in

> [...]
> Requested operation requires a current record.
>
> ?
>
> Er der mon noge som ikke er så blind som mig??

Prøv at lave en ELSE til din første IF-blok, og flyt din DO UNTIL ind i
ELSE-blokken.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-12-03 18:47

Ghost skrev:
> Jeg tjekker min RS.EOF med
>
> <%if rs.BOF OR rs.EOF then
> Response.Write("Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.")
> end if
> %>

Hvis rs er tomt så er både BOF og EOF sande.
Altså:

If rs.BOF AND rs.EOF then
Response.Write("Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.")
End if

Det kan måske hjælpe.

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Ghost

Dato : 07-12-03 04:41

"Kasper Katzmann" <kasper@fjerndettekatzmann.dk> wrote in message news:<bqt4io$o4a$1@sunsite.dk>...

> [...]
> Altså:
>
> If rs.BOF AND rs.EOF then
> Response.Write("Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.")

Takker begge to så virker det med de 2 flette sammen så den ser såsan ud nu:

<%if rs.BOF and rs.EOF then
Response.Write("Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.")
else
end if
%>
<% taller = 1