Bestille netexpres
Fra : Lasse

Dato : 18-04-01 01:05

Jeg står overfor at skulle bestille netexpres fra tdc (har iøjeblikket 56k
modem forbindelse hos cybercity). Jeg aner stort set intet om hvad jeg laver
så jeg tænkte at jeg ville stille et par spørgsmål her først.
Når jeg (engang) får besøg fra en tekniker ordner han så alt for mig? Skal
jeg selv købe noget i forvejen (netkort?) eller installerer noget? Kan man
for en ekstra skilling få dem til at ordne alt "det praktiske" ? For at være
helt ærlig vil jeg helst undgå at skulle rode rundt med det...

Jeg har læst mig til at man skal have to 230 volt stik... men jeg må jo
indrømme at jeg ikke aner hvilke stik jeg har... er en forlængerledning fra
den nærmeste stikkontakt godt nok? Hvordan finder jeg ellers ud af om jeg
har de nødvendige stik?

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på når jeg ringer for at
bestille?

Jeg undskylder hvis spørgsmålene virker dummer, jeg har læst en del om det
allerede men jeg er stadig ret usikker. Håber der er nogen der kan hjælpe
mig af med lidt af usikkerheden...

På forhånd tak
Lasse

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-04-01 08:11

"Lasse" <boypumpkin@hotmailNOSPAM.com> wrote in message
> [...]
være
> helt ærlig vil jeg helst undgå at skulle rode rundt med det...

Har du prøvet at spørge TDC på 80808036? Det er gratis.

> [...]
fra
> den nærmeste stikkontakt godt nok? Hvordan finder jeg ellers ud af om jeg

Normalt er dette et spørgsmål for NESA, men nu er det sådan at det danske
EL-net kører 230V ved 50Hz. Så ja.

> Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på når jeg ringer for at
> bestille?

At du beslutter dig om du vil have åben eller std. konfiguration på
routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-04-01 08:56

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at spørge TDC på 80808036?

Nok bedre med Salg på 80808031, men ja. Du kan godt få en tekniker til at
klar de sidste detaljer med installation mod betaling.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lasse

Dato : 19-04-01 01:36

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bjham$h11$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Nok bedre med Salg på 80808031, men ja. Du kan godt få en tekniker til at
> klar de sidste detaljer med installation mod betaling.

Tak for svarene. Det hjalp lidt på usikkerheden..

Lasse