forsikring?
Fra : Steffen Skov

Dato : 17-04-01 22:25

Jeg er havareret med båden, der ligger på 7m vand og ikke kan reddes. Da jeg
aldrig i 20 år har haft noget med forsikringsselskaber at gøre aner jeg ikke
en disse.
Derfor:
Hvad dækker en kasko? er det skroget?
Hvad med anker, tovværk, radio, køleskab, kikkert o.s.v.?
I 3 dage har jeg været i chocktilstand, men jeg kan huske nogen snakkede om
løsøre, der ikke dækkes.
Er den eneste mulighed at få fat i en dyr advokat, eller har I nogle
erfaringer, der kan hjælpe en meget "nede" person.
Hilsen
Steffen

Fra : Hanne og Hans

Dato : 18-04-01 08:51

Jeg vil råde dig til at nærlæse din forsikringspolice,da forsikringer kan
være meget forskellige fra det ene selskab til det andet.
Men som udgangspunkt skulle du kunne få udbetalt den sum båden er forsikret
for.
Du har forhåbentlig anmeldt havariet til dit selskab!
Held og lykke
Hans

Fra : Jens Skov

Dato : 18-04-01 09:27

Ja, nærlæs din Police grundigt, forsikringselskabet vil efter al
sandsynlighed forsøge at krænge sig ud af sagen på billigste måde, af en
eller anden grund har de det svært med erstatning til både. Først derefter
skal du vel til at have fat i en advokat. hvis du mener at sagen kan have
principiel karakter, kan de også gavne at henvende dig til DS.

Forhåbentlig er du (I) selv kommet ud af havariet i god behold?

Med venlig hilsen
Jens Skov
Svaneke

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 18-04-01 14:01

Hvis du ikke allerede har meldt skaden til dit forsikringsselskab kan du nok
snart glemme ALT om erstatning da en skade skal meddeles straks efter
ulykkens indtræden.

Hvem er selskabet ??

PS: Hvis du får fuld dækning for båden skal du selv sørge for at bjærge
resterne = dyrt !!
PPS: Hvor ligger den ??

/Hans-Henrik Andresen - hha@unixhaj.dk

Fra : Steffen Skov

Dato : 18-04-01 18:46

Forsikringsselskabet er Alianz, og jeg havde deres haveriekspert med ude
efter 2,5 timer efter ulykken, og han stod for al videre handling og sagde
at den ikke kunne bjærges, så det er selskabets mand der har kørt det her
løb.
Jeg befinder mig stadig i en chocktilstand, men (Claus) jeg skal nok
beskrive forløbet, når "tågen" letter.
Hans-Henrik, hvorfor vil du vide hvor den ligger? Jeg har jo skrevet på 7 m
vand! Mener du godt nok at jeg selv skal stå for slettelse af vraget? Det
kan jo blive en dyr affære (eller 2 stænger dynamit).
Ellers tak for svarene på mine spørgsmål. Nu skal jeg bare videre.
Hilsen
Steffen

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 19-04-01 10:29

Hej Steffen,

> Forsikringsselskabet er Alianz, og jeg havde deres haveriekspert med ude
> efter 2,5 timer efter ulykken, og han stod for al videre handling og sagde

Så er det jo fint :)

> Hans-Henrik, hvorfor vil du vide hvor den ligger? Jeg har jo skrevet på 7
> vand! Mener du godt nok at jeg selv skal stå for slettelse af vraget? Det

Nysgærig - og så kender jeg nogle dykkere som måske godt ville 'lege' lidt.

> kan jo blive en dyr affære (eller 2 stænger dynamit).

Allianz udbetalte fuld sum til mig for min motorbåd, og sammen med checken
en 'påmindelse' om at båden ikke måtte blive liggende hvor den var strandet.

/HHA

PS: Ang. din båd skriv evt. direkte til mig på hha@unixhaj.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 18-04-01 17:14

Steffen Skov wrote :

>Jeg er havareret med båden, der ligger på 7m vand og ikke kan reddes.

Det er da trist at høre. Var det ikke en Ohlson 22 du har/havde?
Kan du ikke fortælle lidt om hvad der førte til havariet, så vi andre
måske kan lære noget?

--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Steffen Skov

Dato : 27-04-01 16:32

Hej Claus

> Det er da trist at høre. Var det ikke en Ohlson 22 du har/havde?
> Kan du ikke fortælle lidt om hvad der førte til havariet, så vi andre
> måske kan lære noget?
> Venlig hilsen, Claus

Så er jeg ved at være lidt ovenpå igen, og jeg har skrevet lidt om havariet
på min hjemmeside:

http://sskov.homepage.dk/forlis/forlis.htm

Jeg regner med at siden er i orden nu, for der har været nogle problemer med
at vise den.
Jeg ønsker jer ikke samme oplevelse, da den er meget hård både psykisk og
fysisk.
Nu håber jeg kun vi kan få kaskoforsikringen udbetalt, så vi igen kan komme
på vandet. Ellers dør jeg.

Hilsen
Steffen
og god sejlsæsson
--
http://sskov.homepage.dk
Lidt om en Ohlson 22 og det at sejle og forlise

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-04-01 17:24

Steffen Skov wrote :

klip
>Så er jeg ved at være lidt ovenpå igen, og jeg har skrevet lidt om havariet
>på min hjemmeside:

klip

Jeg har været inde og kigge.. Det er fandens ærgerligt for dig.
Det eneste jeg kan finde på at kommentere er, at du tilsyneladende har
ventet for længe med at gøre klar til landing.

At der har været tyveknægte på spil, er dybt forkasteligt.

Fra : Gunnar W. Holm.

Dato : 19-04-01 23:00

Hej Steffen!

Det var ikke så godt med din båd, men fryd dig over, at du er i stand til,
at skrive det indlæg du har skrevet.

Med hensyn til forsikring, kan det være svært, at fortælle dig noget ud fra
de oplysninger du kommer med. Forsikringsbranchen er en broget branche og
der kan være stor forskel fra forsikringsselskab til forsikringsselskab. De
fleste er nogen "Røvere" synes jeg, uden at skære alle over en kam. Jeg er
også blevet behandlet ganske udmærket af nogen.

Jeg synes, at det bedste du kan gøre er, at henvende dig til dit
forsikringsselskab og bede dem om, at redegøre for hvad de mener der er
dækket af din kasko. Derefter må du studere din police nøje og gøre
opmærksom på det, hvis du ikke er enig med forsikringsselskabet. Opnår i
ikke enighed kan du prøve at henvende dig til advokatvagten dér hvor du bor.
Det er gratis og jeg vil tro, at advokaten dér, hurtigt kan fortælle dig om
dine rettigheder. Endelig er der forsikringsselskabernes ankenævn, hvor du
kan anke dit forsikringsselskabs afgørelse. Det koster vist et par hundrede
kroner, at få behandlet sin klage der.

Jeg håber, at dette kan hjælpe dig lidt på vej og, at du snart er at tælle i
bådfolkets rækker igen.

Mvh.
Gunnar Holm.