redirection?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-04-01 22:23

Hej NG,

Jeg har en form, hvor et php-script tjekker at felterne er udfyldt rigtigt,
og det er jo sådan set godt nok. Men når form så er udfyldt rigtig, vil jeg
gerne sende brugeren derhen, hvor han kan læse det, han har skrevet. Som det
er nu, vises formen bare igen uden fejlmeddelser.

function tabel() {
echo "<form method='post' action='$PHP_SELF?godkend=ok'>\n";
echo " [en tabel med input felter]
echo "</form>\n";
}

if ($godkend) {
if ($felt1 == "") {
$navnERR = "#FF0000";
tabel();
}
elseif ($felt2 == "") {
$titelERR = "#FF0000";
tabel();
}
elseif ($felt3 == "") {
$tekstERR = "#FF0000";
tabel();
}
else {
Indsæt data i databasen;
Send brugeren videre // hvad gør jeg her
}

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 17-04-01 22:55

In article <7C2D6.46835$o4.3757116@news010.worldonline.dk>, Tonni Aagesen wrote:
> else {
> Indsæt data i databasen;
> Send brugeren videre // hvad gør jeg her

header('Location: http://www.supersrv.com');

måske?

/tlk

Fra : Lars Petersen

Dato : 18-04-01 01:00

> header('Location: http://www.supersrv.com');
>
> måske?

Han skal vel stadig bruge værdierne... Måske med
Header("location: script.php?felt1=blah&felt2=blabla&osv=etc");

Eller:

session_start();
session_register("formdata");
$formdata["felt1"] = $felt1;
$formdata["felt2"] = $felt2;
[etc]
Header("location: script.php");

Man kan endog bygge en skjult form i html og submitte den til en
anden side... Der er mange måder =)

--
-
Lars

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 18-04-01 01:57

In article <MN4D6.46927$o4.3779720@news010.worldonline.dk>, Lars Petersen wrote:

> Han skal vel stadig bruge værdierne... Måske med
> Header("location: script.php?felt1=blah&felt2=blabla&osv=etc");

Husk at URLs skal være absolutte.

> session_start();
> session_register("formdata");
> $formdata["felt1"] = $felt1;
> $formdata["felt2"] = $felt2;
> [etc]
> Header("location: script.php");

Hvis sessionssystemet kan følge med ja (jeg har set tilfælde hvor det ikke
kunne). Jeg kan ikke huske om det var en bug, eller om det er sådan; at
sessions-data først gemmes ved script_shutdown - hvorfor en meget hurtig
klient i nogle tilfælde kan nå at requeste det nye script førend sessions-
dataene er blevet gemt.

> Man kan endog bygge en skjult form i html og submitte den til en
> anden side... Der er mange måder =)

Serverside?

/tlk :)

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-04-01 06:44

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at URLs skal være absolutte.

Tak for svarene.

Jeg får en "Header allready sent" fejl i følgende, kan man ikke sende en
header til et andet sted i scriptet?

[www.minside.dk/foobar.php]

function tabel() {
echo "<form method='post' action='$PHP_SELF?nyt=ok&godkend=ok'>\n";
echo " [en tabel med input felter]
echo "</form>\n";
}

if ($nyt=ok) {
if ($godkend) {
if ($felt1 == "") {
$navnERR = "#FF0000";
tabel();
}
elseif ($felt2 == "") {
$titelERR = "#FF0000";
tabel();
}
elseif ($felt3 == "") {
$tekstERR = "#FF0000";
tabel();
}
else {
Indsæt data i databasen;
Header("location: www.minside.dk/foobar.php&oversigt=ok"); //
giver fejlen
Header("location: www.minside.dk/foobar.php"); // giver ingen
fejl, men virker ikke
}
}
else {
[vis oversigten]
}

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-04-01 06:48

"Tonni Aagesen" <newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Header("location: www.minside.dk/foobar.php"); // giver ingen fejl, men
virker ikke

Ignorer denne, jeg havde glemt at fjerne de "//" der stod foran
Den også en fejl.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-04-01 13:01

> Jeg får en "Header allready sent" fejl i følgende, kan man ikke sende en
> header til et andet sted i scriptet?
Headers skal sendes før noget som helst andet til browseren - altså ingen
html før!

mvh
Martin Petersen

Fra : John Joe

Dato : 18-04-01 12:03

"Tonni Aagesen" <newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> echo " [en tabel med input felter]
> echo "<center><input type='submit' name='godkend'
value='Send'></center>\n";
> [...]
> if ($felt1 == "") {
> $navnERR = "#FF0000";
> tabel();
> }
> elseif ($felt2 == "") {
> $titelERR = "#FF0000";
> tabel();
> }
> elseif ($felt3 == "") {
> $tekstERR = "#FF0000";
> tabel();
> }
> else {
> Indsæt data i databasen;
> Send brugeren videre // hvad gør jeg her

Ca. sådan gør jeg tit:
-------- form.php ----------

if ($felt1 == "") {
<FORM METHOD=POST ACTION="form.php">
<input type="text" name="felt1" value="">
</FORM>
}
else { echo "Du skrev i første felt:".$felt1;
echo "Her kunne du evt. i stedet include en anden fil. Så skal du
måske huske at gøre variablerne globale.";
}

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-04-01 12:07

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> echo "Her kunne du evt. i stedet include en anden fil. Så skal
du
> måske huske at gøre variablerne globale.";

Hej,

Det er præcis det jeg gør, jeg har bare lavet en funktion, der udskriver
<form>blablabla</form>

if ($felt1 == "") {
form();
}